Ratchet & Clank Trilogy – PS3 recenzia

Na konzole Playstation 2 sa objavilo veľa a veľa herných ikon, ale len niektoré sa dokázali svojou obľúbenosťou prebojovať až k terajšej generácii Playstationu, hoci sa jedná o prerábky do vysokého rozlíšenia. V žánre plošinových hier tu máme Slye Coopera, novšieho Jaka and Daxtera a teraz aj Ratcheta a Clanka, ktorí na PS3 doputovali v júni tohto roku. Ak ste teda vynechali všetky tri originálne diely z konzoly PS2, ostatne rovnako ako ja, a hrali ste len Future sériu z PS3, máte sa na čo tešiť. Tu totiž neplatí, čo je novšie, to je lepšie. V prípade Ratcheta a Clanka je to práve naopak.

Ako asi tušíte, v balení Ratchet & Clank Trilogy sa nachádzajú tri originálne diely, bez akýchkoľvek odbočkových epizód. Všetok materiál je rovnako tak prevedený do vysokého rozlíšenia s podporou stereoskopického 3D, čo určite ocenia majitelia 3D televízorov, ktorí v dnešnej dobe zažívajú žatvy. O troch trofejových listoch snáď ani netreba hovoriť. Čo je však úplnou novinkou medzi HD kolekciami je fakt, že tretí diel obsahuje multiplayer v celkom podarenej podobe. Poďme si ale najskôr povedať niečo o hrách ako takých.

Ratchet & Clank

Historicky prvý diel tejto podarenej série vyšiel hneď po tom, čo vývojári z Insomniac Games zavesili fialového dráčika Spyra na klinec (bez akéhokoľvek dvojzmyslov). Kto by navyše čakal, že ďalšia séria od týchto zručných vývojárov bude mať taký úspech, že snáď vo všetkých ohľadoch predčí ich ikonu z prvého Playstationu a vydrží aj ďalšiu generáciu navyše, aj keď s novou pod sériou.

Rovnako ako vo všetkých dieloch, aj ten prvý sa nesie v znamení záchrany galaxie dvojicou Ratcheta a Clanka. Do cesty sa ním totiž postaví hlavný záporák Chairman Drek, plánujúci postaviť svoju vlastnú planétu poskladanú z desiatok ďalších. S naším duom sa ale hlavne skríži aj po celú sériu známy superhrdina Captain Qwark, ktorý kvôli jeho upadajúcej sláve musí urobiť niekoľko radikálnych krokov.

Čo je na tejto sérii snáď najznámejšie, sú zbrane a ich vysoká úprava, vrátane výberu z radov rôznych oblekov a pomôcok. Tento diel sa však nesie v znamení absencii väčšiny týchto vychytávok, a aj keď zbrane možno „vylepšiť“ nálezom jej zlaté kópie, nie je to nič v porovnaní s ďalšími dielmi. Celá táto customizácia sa nesie až v duchu dvojky a ďalej.

Za celú hru sa tiež dostaneme do rôznych zákutí galaxie, kde vývojári jednoznačne vyhrali so všetkým prostredím, s mini hrami a level designom, ako takým. Tiež sa nám sprístupní jeden podarený pretek, za ktorého výhru dostaneme určitý počet skrutiek. Tie v tejto sérii fungujú ako univerzálne platidlo, za ktoré si môžeme kúpiť všetko, čo nám hra ponúkne na odkúpenie. V tomto prípade je to už spomínaná veľká škála rôznych zbraní. Skrutky možno navyše zbierať prakticky kdekoľvek, padajú totiž ako z nepriateľov, tak aj z okolitých, voľne zničiteľných predmetov.

Ratchet & Clank 2: Locked and Loaded

Ratchet and Clank mal úspech. Úspech taký, že Insomniac Games mohol začať kutiť jeho nástupcu, ktorý síce nie je tak rozdielový ako trebárs Jak 2 oproti svojmu prvému dielu, i napriek tomu sa vývojárom z tohto talentovaného štúdia podarilo naozaj skvelé dielo, na ktoré bude väčšina spomínať ako na jeden z najlepších dielov tejto značky vôbec. Aj napriek tomu sa však jedná o takzvaný evolučny diel, revolúcia sa bohužiaľ nekoná.

Už prvý diel bol známy svojou vysokou rozlohou a možnosťou výberu cesty. V podaní tohto pokračovania je však všetok tento výber oveľa rozmanitejší, Ratchet sa naučil používať pár nových hračiek a Clank sa dá už nazvať takmer samostatnou postavou. Párkrát si totiž zahráme aj za neho s malou pomocou jeho malých kamarátov.

Čo sa týka práve zbraňového arzenálu, ten naopak zažil menšiu revolúciu. Dočkáme sa ako nových a originálnych kúskov, tak aj tých starších, ktoré postihla len menšia vzhľadová úprava. Čo je však najdôležitejšie je integrácia upgradov, ktoré sa automaticky pripočítajú po určitom počte zabití nepriateľov. Zbraň je potom oveľa účinnejšia, zmestí sa do nej viac munície a vyzerá lepšie, než jej predošlá verzia. Pár krát za hru sa tiež vyskytne možnosť kúpiť si nový oblek, ktorý napríklad redukuje zranenia. Presne toto nám chýbalo v pôvodnom Ratchet!

Raz za čas sa pri lietaní z planéty na planétu dostaneme do rôznych vesmírnych bitiek, ktoré spočívajú vo vlnách v rozľahlom a zároveň aj uzavretom vesmíru. Dôjde aj na „mariovské“ sekvencie, kedy sa dostaneme na miniatúrnu planétu, v ktorej sa môžeme voľne pohybovať. Väčšinou z dôvodu vyplnenia nejakej medzery v príbehu. Ratchet sa tiež zapíše do pár turnajov, ktoré sa dajú prirovnať ku hrám s gladiátorami. Za jednotlivé výhry potom opäť dostanete určitý počet skrutiek.

Ratchet & Clank 3: Up Your Arsenal

Posledný diel pôvodnej trilógie z Playstation 2 mal byť pôvodne tým najväčším dobrodružstvom, aké sme v tejto sérii zažili. A je to pravda. Aj keď sa opäť vracia ono omieľané klišé so záchranou galaxie a hra sa v podstate vylepšila len v drobnostiach, tento diel je podľa mňa ten najvydarenejší zo všetkých.

Zábavne sa jedná o rovnakú hru ako zvyšok jeho predchodcov. Stále je to tá rovnaká, skoro dokonalá hrateľnosť, ktorá ma okrem iného oveľa viac oslovila, ako tá, u jeho priateľov z Naughty Dogu. Samozrejme je tu plno nových minihier a tiež sa tu objavuje Dr. Nefarious, ako hlavný záporák s nevysporiadanými účtami s Captainem Qwarkem. Ratchet má už tentoraz aj svoju základňu na jednej vesmírnej lodi, čo superhrdina ako on určite ocení.

Skrutky a matičky padajú rovnako ako v minulých dieloch, v tomto konečnom diele si za ne však zaobstaráte oveľa viac ako v oboch dvoch minulých dieloch dohromady. Ako som už povedal, je to najvydarenejší diel celej série a obsahovo vyjde na niekoľko desiatok hodín, než celú hru finálne skompletizujete. A ako čerešnička na tejto skvelej a sladkej torte tu je aj multiplayer. Je to síce skôr do počtu, než aby bola hra po internete hlavnou zložkou tohto dielu, i napriek tomu vám predĺži hernú dobu skvelou zábavou s priateľmi. V ponuke sú tri základné módy, a to klasický Deathmatch, Siege a Capture the Flag. Novo-starý multiplayer je to hlavne preto, že tento bonus bol aj v pôvodnej verzii na PS2. Hranie po internete však na tejto konzole moc nešlo a niektorí mali viac komplikácií ako úžitku. A kedy je lepší čas ukázať ľuďom o čo prišli, než v tejto HD kolekcii, kde celé internetové dianie beží cez Playstation Network, že?

Duo Ratchet a Clank je tu do dnes. Séria Future, ktorá sa objavila v roku 2007 na konzole Playstation 3 už ale tiež skončila a teraz už Sony vydáva len rôzne odbočky, ako napríklad posledné All 4 One, alebo ešte doteraz nevydaný Q-Force, plánovaný na koniec tohto roka. Je to určite škoda, táto séria má čo ponúknuť a to sa najlepšie ukáže len v ďalšom veľkom dobrodružstve, podobnom týmto trom dielam, alebo aspoň sérii Future. Zatiaľ si aspoň zaspomínajte na staré dobré časy alebo aspoň doplňte herné vzdelanie touto skvelou sériou, za ktorú by bol hriech nedať tých pár eur, čo táto kolekcia stojí.

Skvelá hrateľnosť, veľký arzenál zbraní, rôznorodosť, minihry, dobrodružstvo vesmírnych rozmerov, multiplayer

Padajúce framerate, nemožnosť zapnúť titulky u prvého dielu

Verdikt: Rovnako ako u Jaka a Daxtera sa jedná o prvotriednu zábavu za pár eur, ktorá vám vydrží naozaj veľmi dlho. Ratchet s Clankom jednoducho nikdy neboli v lepšej forme a asi už ani nebudú.

Hodnotenie: 

93%

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár