Tisíce nemŕtvych, dáždniková korporácia, Racoon City. Už len tieto tri súslovia človeku podvedome vravia. To bude horor! Nervy budú utekať hráčovi z krku von a endorfíny do konca života sú istotou. Kecáme. Operácia v meste medvedíka čistotného je čistokrvná akcia, ktorá má zombíkov len ako doplnok k nepriateľským vojakom. A zľaknúť sa človek zvládne asi tak často ako pri pozeraní Show Jana Krausa. Čiže si z toho vyvoďte čokoľvek len chcete. Zaručené sú však nervy. Povieme vám prečo.
Resident Evil: Operation Racoon City je v základe multiplayerová akčná záležitosť. V príbehovej kampani sa vžijete do štvorčlenného tímu Umbrella Corporation, aby ste v starých známych lokalitách zakryli stopy po tom, že celú nákazu vlastne vytvorila vaša firma. Pestrosť výberu charakteru je slušná. Môžete sa zamerať na medika, vojaka… však to poznáte. Skutočné orgie si človek užije pri výbere zbraní. Tie si postupne kupujete za vaše získané body priamo v hre. Takisto aj špecialne schopnosti si postupne dokupujete. Preto odporúčame hrať za jednu jedinú postavu a v prípade ak hráte offline, mať stále aj rovnaký tím.
A takisto ak ste v offline režime, budete nadávať ako pohan. Namiesto toho aby vás, alebo vašich parťákov, doktor vyliečil, ani si vás nevšimne a maximálne alibisticky vylieči seba. Podobne je však na tom aj ich inteligencia chodenia cez akési laserové míny. Namiesto toho aby mínu odstrelil, v pohode si cez ňu prejde. Asi to považuje za sexuálne príťažlivé. Masochisti sú v móde. A do boja, rozumej do priamej streľby, sa rozbehne s radosťou tiež. A aby sme neútočili len na vlastnú partičku. Zle je na tom aj umelá inteligencia protivníkov. Nekryjú sa poriadne za prekážky, stoja ako hradná stráž. Ale nie že by bola hra ľahká. Stále majú tú výhodu, že im asi parťáci pomáhajú. Nám nie!
Jediný záchranár situácie je vlastne tak samotný hráč, ktorý musí oživovať svojich ostošesť. Škoda, že vtedy riskujeme snajperkov rovno do hlavy. Jedna rana nevadí. Dve už môžu byť smrteľné. Keď je na bojisku chaos, tak oživovať, sekať zombíkov a ešte hádzať granáty do vojakov je fakt „zábavné“. Adrenalín to ale je, to nie, že nie. Lenže potom táto hra fakt je na viac večerov. Každý večer si dáte takú hodinku hry a potom hor sa do niečoho iného. Koniec-koncov aj misie sú tak spravené. Po každej mapke sa vám vyhodnotia body, a máte možnosť si vyskladať nový tím.
Raz sa vrhnete do akcie priamo v budove Umbrella Corporation, strávite čas na policajnej stanici, v nemocnici a v mnohých ďalších lokalitách. Súčasťou misie je v podstate prechádzať jednotlivé arény a bojovať, bojovať, sem-tam nejaká nudná cut-scéna a húra zase do akcie. NUDNEJ! Respektíve stereotypnej. Stále dokola to isté. Netvrdíme, že nie je radosť si zastrieľať do živých, či mŕtvych. Streľba, krytie a podobne, tu sú spracované pomerne dobre a zábavne, i keď klasicky.
ORC (nie ork, ale Operation Racoon City) je jednoducho stavaná na multiplayer. Na kooperatívne hranie cez internet, či na módy verzus. Tu sa už človek vyblbne o niečo lepšie. Aj keď zas, zase sú problémy nájsť hráčov do hry. Takže počas recenzovania sme si multiplayeru priveľmi neužili. No nejaké tie dojmy samozrejme máme. Takže za prvé. Kooperatívny režim je o mnoho ľahší pochopiteľne. Ale aj tu sme sa stretli s alibistickými spoluhráčmi a zbytočne sa čertili, a hru spúšťali znova a znova… a znova.
Mód verzus na druhú stranu je zábavný vždy keď nájdete dobrých hráčov, alebo aj začiatočníkov, vtedy si aspoň streľbu viac užívate. Nemáte problém s tým, že tak často umierate. Máp je však málo, a problém nájsť hráčov tu bohužiaľ stále je. A zase aj tak trpí stereotypom. Zrejme tu platí pravidlo: hodinka denne a dosť. Do hry sa totiž veľmi radi deň, čo deň vraciame.
Nemôžme si poplakať nad tým, že sa Resident Evil ubralo smerom k akcií. Akčných hier tu máme totiž neúrekom a kvalitnú hororovku môžme narátať na prstoch ruky nemŕtveho. Ale aby sme neplytvali slzami. Tento rok sa na naše mašinky dostane ešte regulárny šiesty diel série Resident Evil, ten by už mal byť viac strašidelný, ale kto vie.
Na pohľad je ORC nádherná. Žiadne zúbky, žiadne nepekné textúry. Všetko je krásne detailne a chlapíci vývojári sa v tomto ohľade naozaj pochlapili. Takisto aj rôzne efekty, či už krv, či dym, sú nádherné. Žasli sme dokonca aj pri efekte oslepenie z flash granátu. Jednoducho v tomto smere môžeme len chváliť. Naopak vravieť trošku v zlom musíme pri zabugovanosti hry. Neraz sa stalo, že sa nám nepriateľ zadrhol do steny, zamrzol a podobne. To však súvisí z umelou inteligenciou. Takisto sa občas dialo, že sme nemohli zamieriť, jednoducho preto, lebo to hra zabudla. Grr… a to pomerne často. Len tak na okraj zvuky a hudba sú na tom parádne! Dôkazom je aj to, že oproti iným hrám išli reproduktori hlasnejšie a súprava 5.1 pracovala na plno. Základnú melódiu si asi pobrnkávať nebudeme, ale je to niečo s čím sme spokojní nad očakávania.
samotná herná náplň je zábavná, kooperácia
stereotyp, bugy, slabá umelá inteligencia, slabučký príbeh
Verdikt: Ambíciozná a atraktívna akcia, ktorá však trpí základnými nedostatkami. Typické autorské zlyhanie.
Hodnotenie:
59%
zdroj:Czechgamer.com