WWE 2K14 – recenzia

Keď v novembri minulého roka zbankrotovalo vydavateľstvo THQ, hráčov poväčšinou zaujímala jediná vec: ako to ovplyvní tituly vydávané touto spoločnosťou? Ujme sa ich v nadchádzajúcej aukcii niekto iný alebo už nadobro skončia na smetisku herných dejín? Našťastie pre všetkých platila prvá možnosť. Séria WWE si našla svoj ​​domov u amerických 2K Sports a jej najnovší ročník vyšiel presne podľa plánu, teda na prelome októbra a novembra. A keby som chcel byť úplne presný, v podstate sa okrem loga vydavateľstva a pridanie dvoch znakov do názvu nezmenilo vôbec nič, ani vývojárske štúdio – japonskí Yukes. No na tom sa nemohlo nič pokaziť, nie?
Singleplayerová kampaň je pre tento rok skutočne tematická. Na prelome marca a apríla nás totiž čaká v poradí už tridsiata Wrestlemania a autori z Yukes sa rozhodli zaspomínať na najdôležitejšie okamihy doterajších dvadsiatich deviatich ročníkov. Celé to teda začína v roku 1985 v Madison Square Garden, kde boli diváci svedkami prvej wrestlemania a okrem iného aj Body Slam Challenge o pätnásť tisíc dolárov medzi André the Giant a Big John Studdem. Postupne si tiež zaspomínate na zradu Sgt. Slaughter, prvý Ladder Match, prvý Iron Man Match a tak ďalej a tak ďalej až po minuloročný ťahák The Rock vs John Cena.
WWE 2K14
Pochopiteľne nechýba ani niekoľko odstavcové popisy pozadia každého zo zápasov, napriek tomu si myslím, že hráčov zážitok veľmi závisí na tom, čo o ňom vie. Ďaleko viac ako napríklad vlani, kedy sa v rámci Attitude éry išlo z PPV do PPV. Tu skáčete z roka do roka a to je celkom dlhá doba. Ale neberte to ako výčitku, to rozhodne nie.
U wrestlemanie ešte chvíľu zostaneme, pretože s ňou súvisí aj ešte jeden nový mód z WWE 2K14 – The Streak. Zrejme väčšine z vás už teraz došlo, o čo presne ide. Áno, na Wrestlemanii 30 musíte buď predĺžiť, či naopak stopnúť Undertakerovu neporaziteľnosť. Znie to vcelku jednoducho, zvlášť, keď si môžete vybrať akéhokoľvek wrestlera, či už zo súčasnosti či histórie. Pripravte sa však na celkom náročnú šichtu. Obtiažnosť tohto módu je totiž vyskrutkovaná ešte o niečo vyššie než zvyšok hry. Nehľadiac na to, že virtuálny Taker čas od času tak trochu podvádza a dokáže sa počas špeciálnej cutscéne premiestniť rovno za vás a ukončiť celú niekoľkominútovú snahu jedným Tombstone Piledriver.
WWE 2K14

Opačne to potom vyzerá podobne, čoby Undertaker čelíte sérii päťdesiatich náhodne vybraných wrestlerov z rôznych období a snažíte sa „prežiť“ čo najdlhšie. Ak to zvládnete, čaká na vás veľkolepé finále, ale to si pochopiteľne budete musieť zistiť sami. Záverom potom dodám, že okrem týchto dvoch variantov v hre nájdete aj fotky z Undertakerových zápasov a samozrejme aj podrobný opis každého z nich. Dojem je teda pozitívny, rozhodne je to veľmi pekná a milá pocta tejto (stále ešte aktívnej) wrestlingovej legende.
Tým ale zoznam noviniek pochopiteľne nekončí, však už nie sú také kľúčové ako tie, ktoré som vymenoval predtým. Ako u ostatných hier tohto typu i tu nájdete veľa drobných vylepšení a úprav, od tých skutočne drobnučkých, čo je pridávanie Twitteru každému z wrestlerov, až po tie trochu dôležitejšie, ako opäť o niečo lepšia umelá inteligencia, ďaleko viac takzvaných „OMG“ momentov a tak podobne.

WWE 2K14

Za ten najdôležitejší by som teda označil ľahko prepracovaný pinning systém, ktorý po minulom hriechu konečne funguje tak ako má a napríklad umelá inteligencia už nevykopává hneď po jednotke alebo naopak vôbec. Súvisia s tým aj ďaleko účinnejšie zakončovacie chvaty. Tie už teraz dávajú o niečo väčšie zranenia, a ak sa okamžite pokúsite o odpočet, súper už to nemá tak ľahké ako predtým.
Ruku na srdce, prvý diel pod hlavičkou vydavateľstva 2K Sports sa podaril. Aby aj nie, keď na ňom pracujú stále tí rovnakí vývojári a jediné, čo sa de facto zmenilo, je logo a názov. Samozrejme, teraz som celý presun značky veľmi zjednodušil, však si myslím, že to krásne vystihuje podstatu tohto titulu. Je to stále ten rovnako dobrý wrestling, aký poznáte s minulosti, len zase o niečo viac vylepšený, vyšperkovaný a vypilovaný. Lepšie popísať nový ročník herného WWE sa snáď ani nedá.

historia Wrestlemanie, mód The Streak

svojím spôsobom stále rovnaké, rozplizlí diváci

Verdikt: WWWE 2K14 hrdo kráča v šľapajach svojich predchodcov a stále si drží pozíciu jednotky na Wrestlingovom hernom trhu.