Wonderbook: Diggs Nightcrawler – PS3 recenzia

Keď Sony minulý rok oznamovala knižku Wonderbook založenú na ich vlastnej technológii rozšírenej reality, príliš veľa hráčov jej nevenovalo moc veľkú pozornosť. O nejaký ten mesiac neskôr vyšlo prvé vydanie, Wonderbook: Book of Spells, a čuduj sa svete, hra si viedla viac než dobre. Najmä u nás si tento špeciálny typ hry našiel početné publikum hlavne kvôli kompletnej českej lokalizácii v podobe českých titulkov a podareného dabingu. Pred pár dňami vyšiel Wonderbook ďalší, tentoraz s úplne odlišným príbehom a aj tentoraz s veľmi podareným dabingom. Ostatne, viac sa dočítate nižšie v recenzii.

Wonderbook: Diggs Nightcrawler je rovnako ako Book of Spells hra pre výrazne menšie publikum, príliš veľa pozornosti sa jej preto od jej oznámenia v hernej brandži nedostalo. Koncom mája však tento titul so slávou vyšiel a ja som bol vcelku zvedavý, kam až štúdio Moonbot v spolupráci s London Štúdiom posunulo onú technológiu rozšírenej reality v spolupráci s knihou a ovládačom Playstation Move. Musím povedať, bol som ohromený.

Wonderbook Diggs Nightcrawler

Všetko ale pekne poporiadku. Keďže je Diggs Nightcrawler poriadna detektívka so všetkým, nesmie teda chýbať ani komplexná zápletka, ktorá vás na dlhé hodiny nenechá chladným … Teraz síce trošku preháňam, ale trošku nadsadenia nikdy neuškodí. Tak či tak, príbeh sa motá okolo dážďovky Diggs, súkromného očka prevádzkujúceho svoju činnosť v knihovom meste, na ktorého chce niekto hodiť vraždu jeho verného priateľa Hupky Dupkyho (vzhľadom k tomu, že pán Dupky je vajíčko, tak o nič drastické nejde). Vy mu budete samozrejme asistovať vo všetkých možných aj nemožných vyšetrovaniach, ktoré by pomohli k polapeniu zlovestného páchateľa.

Pri vyšetrovaní sa stretnete s rôznymi puzzlami, hlavolamami a zbesilými naháňačkami, samozrejme už od začiatku určenými a vytvorenými pre detské publikum. Všetko, čo budete k týmto činnostiam potrebovať je len a len kniha Wonderbook. Na moje prekvapenie je v tejto hre nulové využitie pohybového ovládača Playstation Move, ktorý môžete nechať ležať na zemi od začiatku do konca. S knihou inak neustále otáčate, hľadáte stopy, trasiete s ňou a alebo otvárate / zatvárate pre určenú úlohu v hre.

Wonderbook Diggs Nightcrawler

Diggs Nightcrawler tiež samozrejme nie je perfektný. Manipulácia s knižkou je teraz na bezproblémovej úrovni, to áno, ale s hrou samotnou je to už horšie. Keďže sa na koniec môžete dostať za jedno popoludnie, znovu hrateľnosť je tiež malá a ani funkcia fotenie a natáčanie akýchkoľvek vecí, ktorá sa sprístupní po dohraní, tomu moc nepomôže.

Česká Sony sa za poslednú dobu veľmi činí, a to vidieť aj na tomto Wonderbooku. Ako som napísal už vyššie, hra je v kompletnej českej lokalizácii ako s titulkami, tak aj dabingom. O český preklad sa postaralo rovnaké štúdio, ako tomu bolo napríklad u minulého Book of Spells alebo Sly Cooper: Thieves Racoones. Obzvlášť dabing je na vysokej úrovni, hlavné postavy používajú klasické české frázy a v titulkoch nájdeme aj niekoľko slávnejších mien, ktoré prepožičali svoj hlas už v nespočetných podobných projektov.

Wonderbook Diggs Nightcrawler

Wonderbook: Diggs Nightcrawler je lepšia než by ktokoľvek pri oznámení mohol tušiť. Vývojári krásne využili funkcie tejto „Knížkovej technológie“ a vytvorili kvalitný titul určený pre mladšie obecenstvo. Je síce pravda, že by hra mohla byť dlhšia, a že využitie ovládača Playstation Move by mohlo byť väčšie, ale čo sa dá robiť. Česká lokalizácia a zábavný príbeh sa tiež podaril na jednotku, a to je jeden z hlavných faktorov, prečo sa vaše ratolesti u hry zabavia asi najviac.

Česká lokalizácia, zábavné úlohy a príbeh, plno puzzlov a hlavolamov,

Krátke, zaobídete sa bez ovládača Playstation Move

Verdikt: Dážďovka Diggs hravo prekonáva Rokfort z minulého Book of Spells. Škoda len kratšieho príbehu, ktorý strháva celej hre nie málo bodov vo finálnom hodnotení.