Sniper: Ghost Warrior 2 – preview

Vývojári z poľského štúdia City Interactive to majú u herných novinárov nesmierne ťažké. Väčšina ich hier sa totiž s veľkým prehľadom zaradila do podpriemeru a tak nie je prekvapením, že sa od každého ich nového titulu očakáva podobný scenár. Minulý rok však pre autorov znamenal možno až nečakanú výnimku. Druhý diel ich série Sniper s podtitulom „Ghost Warrior“ sa totiž tešil neobvyklému záujmu médií a popravde, aj my sme mali pocit, že tentokrát Poliaci vyrukujú s niečím iným, presnejšie povedané lepším. A hoci hra nakoniec znamenala len ľahký nadpriemer, pre City Interactive znamenala niečo veľké, snáď aj prelomového.

Konečne si totiž dokázali, že dokážu vytvoriť nielen podpriemerné, ale aj niečo, čo dokáže konkurovať aj niečomu inému než ostatným ich hrám. Niečo, s čím by nemuseli byť spokojní iba oni sami, ale aj platiaci hráči. Rok sa s rokom zišiel a vývojári nedávno oficiálne oznámili pokračovanie. Prekonajú opäť svoj tieň a bude ich nová hra ešte lepšia? Aj na túto otázku by mohlo naše nasledujúce preview nájsť odpoveď.

Nový ostreľovač – Cody „Sandman“ Anderson
O príbehu, ktorý by mal byť podľa informácií od vývojárov skutočne „epický“ a dokonca napísaný „uznávanými spisovateľmi“, toho bohužiaľ zatiaľ príliš nevieme. Avšak vám aspoň môžeme detailnejšie priblížiť hlavného hrdinu, kapitána Codyho „Sandman“ Andersona, ktorý nahradí Tylera Walles z prvého dielu. Tento, rovnako ako Walles, Američan pochádza z veľmi patriotistickej a vojensky založenej rodiny a momentálne je zamestnaný u súkromnej ​​bezpečnostnej agentúry. Ku streľbe z rôznych zbraní sa dostal už ako malý chlapec, keď chodieval so svojím veľkým učiteľom – otcom na lov vo svojej domovine, Aljaške.

Idyla bohužiaľ nevydržala príliš dlho, otec padol vo vojne vo Vietname a výchova malého Codyho padla na matku. Pôvodná obyvateľka Aljašky sa očividne s výchovou malého chlapca príliš nepárala a Cody už v útlom veku desiatich rokov musel každý deň vyrážať na lov, aby pre svoju rodinu zaistil niečo teplého do žalúdka. Takto to trvalo niekoľko rokov, až sa Anderson po ukončení strednej školy dostal na vojenskú školu, kde bol vycvičený ako ostreľovač. Vo výcviku si očividne musel viesť nad mieru dobre, keďže bol priradený do elitnej mariňáckej jednotky „Force Recon“, z ktorej však po nejakej dobe a za zatiaľ nevyjasnených okolností odišiel, aby nastúpil u spomínanej agentúry.

Herná náplň príliš zmien nezaznamenáva
Čo sa týka samotnej hrateľnosti singleplayerovej kampane, tu by sme sa príliš noviniek dočkať nemali. Podobne ako v predchádzajúcom diele bude hrať hlavnú úlohu vaša ostreľovacia puška a tichý postup danou lokáciou (vraj by však nemali chýbať ani akčné scény). Fanatici do vojenských simulátorov sa opäť môžu tešiť na realistické strieľanie z ostreľovacích pušiek (tých bude oproti jednotke o dve viac, teda šesť) vrátane vplyvu balistiky, vetra, strelcového tepu alebo vzdialenosti od daného cieľa. Brutálnejšie povahy určite poteší návrat „Bullet kamery“, ktorá vás pri každom zásahu do hlavy odmení brutálnym zachytením nešťastníkovej smrti.

Na väčšinu misií nebudete sami, dôležitou súčasťou vášho postupu bude aj váš kolega plniaci úlohu navádzača či pozorovateľa. Autori tak opäť vychádzajú z modelu reálneho sveta, máme však strach, aby sa celé hranie nezvrtlo do jednoduchého prechádzania úzkeho a prísne nacriptovaného koridoru, v ktorom bude jedinou vašou úlohou čas od času zabiť vopred označený cieľ. Najväčšou zatiaľ predstavenou novinkou je príchod ovládateľných vozidiel, napríklad skútra. Otázkou však zostáva, či bude ich používanie založené na úplne dobrovoľnom rozhodnutí hráča alebo vás autori k nemu jednoducho prinútia.

Návrat zaznamená aj multiplayer, o ktorom zatiaľ môžeme povedať iba to, že jeho herné módy by mali byť prispôsobené pre atraktívne sniperské duely. Nič ďalšieho vývojári zatiaľ neprezradili.

(Gameplay zábery z E3 2011)

Grafické orgie s využitím CryEngine 3
Zásadná zmena na hráča čaká v oblasti grafického spracovania Sniper: Ghost Warrior 2. Ako už je všeobecne známe, štúdio si pre tvorbu pokračovania licencovalo grafický engine CryEngine 3 od kolegov z nemeckého Cryteku (séria Crysis) a ako iste sami uznáte pri zbežnej prehliadke obrázkov alebo gameplay videa, grafika druhého dielu zatiaľ vyzerá skutočne úchvatne. Mnohí dokonca túto hru považujú za pravého nástupcu prvého Crysis a zrejme majú čiastočne pravdu. Všetky alebo aspoň väčšina lokácií by mali mať svoj vzor v skutočnom svete a počas hrania by sme sa mali pozrieť okrem džungle tiež do mestského prostredia, hôr alebo do tundry.

Za zmienku určite tiež stojí čiastočne zničiteľné prostredie, ktoré síce nebude tak prepracované ako v konkurenčnom Battlefield 3, na druhú stranu by však niektoré predmety nemali byť úplne nezničiteľné. S tými by si mali poradiť zbrane s väčším kalibrom a samozrejme tiež výbušniny.

Nádejné vyhliadky k budúcemu roku
Vydanie Sniper: Ghost Warrior 2 je síce ešte pomerne ďaleko, prvotné informácie nám však dovoľujú mierny optimizmus. Autori sa snáď poučili z chýb prvého dielu a  pre všetkým priaznivcom odstreĺovacích pušiek ponúknu kvalitný stealth akciu s dostatočnou porciou zábavy, napätia a pochopiteľne tiež krvi. Keď k tomu pripočítame vysoko realistické spracovanie samotnej streľby a kvalitnú grafiku, máme tu zatiaľ veľmi nádejný titul, ktorý má šancu prekonať svojho o rok staršieho bračeka a opäť zvýšiť renomé štúdia City Interactive.

Najväčším strašiakom je zatiaľ obava z prílišného využívania scriptov a veľkej linearity. Zverejnené zábery z tohtoročnej výstavy E3 by tomu napovedali. Snáď sa mýlime a vývojári nás všetkých príjemne prekvapia!

> Sniper: Ghost Warrior 2 by malo vyjsť v prvej polovici budúceho roka a zahrajú si ho majitelia počítačov a konzol Xbox 360 a PlayStation 3.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár