Ridge Racer: Unbounded – preview

Počítačovým nadšencom názov závodnej série Ridge Racer príliš veľa nepovie. Až doteraz sa totiž jednalo len a len o konzolovú záležitosť, ktorá sa, aby som pravdu povedal, objavila snáď na všetkom hernom zariadení od Sony za posledných pár rokov. Ridge Racer sa teraz každopádne dostáva aj na počítače a má to len jeden háčik. Nepôjde o úplne totožný typ hry, akého sme sa vždy dočkali v predchádzajúcich rokoch. Uzavreté cesty premenené na pretekárske okruhy a nablýskané pretekárske automobily bez najmenšieho náznaku poškodenia s čisto arkádovými prvkami v čele. Ak vám stále nie je jasné o čom že to všetko bude, čo som napísal v predchádzajúcej vete, si prehoďte za úplný opak. Takto totiž bude vyzerať Ridge Racer Unbounded v celej svojej kráse. A je toho ešte viac!

Aby som ale všetko uviedol na pravú mieru, nielenže sa viacmenej mení typ hry, vydavateľstvo Namco sa hlavne rozhodlo k zásadnému kroku, a to tentoraz zmeniť vývojárske štúdio. A kto iný by mohol splniť vysoké ambície, než skúsení pracanti v Bugbear Entertainment. Zrejme vám meno bude znieť povedome, jedná sa totiž o tvorcu preslávenej a dnes stále obľúbenej série FlatOut. Pravdou je, že Unlimited Carnage je posledný diel, na ktorom sa Bugbear podieľalo. FlatOut 3 vyšiel len nedávno, a to od iného štúdia, ktoré tak trošku pošpinili meno série (presvedčte sa sami). Aby sme ale neskákal sem a tam, FlatOut nadobro v tomto preview opúšťame (nebojte, bude tu ešte veľa prirovnávaní) a ideme sa venovať čisto pôvodnej téme článku.

Riiiidge Racer (legendárna hláška pri E3) má v rámci konzol mnoho priaznivcov, ktorí na sériu jednoducho nedajú dopustiť. Napriek tomu už však bolo nutné trošku odbočiť a poslať medzi hráčov nejakú zmenu. Uzatvorené cestné bloky sa teda tentokrát otvárajú a dávajú priestor pre fiktívne otvorené mesto Shatter Bay nachádzajúce sa niekde medzi Americkým New Yorkom a Chicagom. Ako taktiež poznáte z FlatOute (už je to tu), skôr než aby ste obchádzali rôzne presklené predajne a prekážky na ceste, stačí stlačiť klasické nitro a prejsť skrz. Väčšinou si totiž naberiete náskok o niekoľko sekúnd. Keď už sme u tých náskokov, tie si budete môcť urobiť na každom rohu. Prostredie bude totiž tak zničiteľné, že budete môcť prejsť prakticky čímkoľvek, ak to náhodou stojí v ceste.

Ak už vývojári menia typ závodnej hry, pochopiteľne to so sebou nesie aj zmeny v hrateľnosti. Za celú históriu v sérii sa teda stretávame s vyladenou fyzikou, ktorá je od tej minulej vzdialená snáď až kilometre ďaleko. Charakterizovať sa snáď dá len ako hybrid medzi Burnout Paradise a FlatOut 2. V rovnakom rozsahu bol taktiež zmenený model poškodenia, aj keď je len na úrovni odpadnutých nárazníkov a karosérie vozidla všeobecne. Malo by vôbec v tejto zbesilej arkáde zmysel prinášať poškodenie, ktoré by pôsobilo aj na ovládateľnosť jednotlivého vozidla? Pochybujeme.

Vývojári svoj titul radi prirovnávajú ku konkurencii nachádzajúcej sa na trhu, najčastejšie sa predovšetkým jedná o Split / Second. Celý titul mal základ v reakcii na okolie a deštrukciu, ktorá by zasiahla do celého diania závodu. Ridge Racer bude v tomto, dá sa povedať aj celkom podobný, jediný rozdiel je len vo fakte, že deštrukciu vyvolá hráč jazdou, nie stlačením tlačidla v správnu chvíľu. To samozrejme môže v takom adrenalínovom dueli zamiešať značne kartami a vám opäť neostane nič iné, ako všetko brať okľukami.

Aj keď sa môže na prvý pohľad zdať, že Unbounded bude iba o bezhlavom narážaní do súperov a búraní ala Burnout Paradise, nie je tomu skutočne tak. Hra nám ponúkne v skutočnosti niekoľko módov, ktoré rozkúskujú herný zážitok na niekoľko úplne rozdielnych častí. Začnime tým najzaujímavejším, editorom vlastných miest. Ten vám umožní si vytvoriť vlastné trate, ktoré je možné následne zverejniť pre ostatných užívateľov pod svojím profilom na internete. Všetko to funguje na jednoduchom systéme vkladaní už predurčených a nakúskovaných častí spoločne s už vybraným okolím metropoly na obrovskú plochu. Niekoho môže možno zamrzet až prílišná jednoduchosť tohto puzzle systému, berte ale do úvahy, že takýchto kúskov pre konštrukciu vlastného závodu bude niečo okolo 150, takže núdzu určite mať nebudeme.

Ďalšími oznámenými módmi sú Frag Attack (závod na čas s bonusmi za búranie), Domination (klasický závod) a Drift Attack. Ako si dokážete asi predstaviť, jedná sa o typ hry, kde hlavným faktorom pre získanie času sú šmyky. Tie budeme hocikedy vyberať s neuveriteľnou tesnosťou, čo znamená, že v neskorších fázach už asi nebude stačiť len držať jedno tlačidlo / kláves. Iróniou však je, že až do posledného RR toto pravidlo stále platilo.

Ak ste sa o hru zaujímali už skôr, na Youtube nájdete niekoľko záberov priamo zo závodu. Na tom by nebolo ani tak nič zaujímavé, my však máme na mysli HUD čiže zobrazenie informácií na obrazovke (tachometer, počet kôl a podobne). Vývojári ho jednoducho vyškrtli, alebo aspoň jeho obvyklú podobu. Koľkým ste alebo aký práve máte čas, to vám budú zobrazovať dobre a zároveň systematicky umiestnené nápisy po celej trati. Skvelý nápad (dúfajme).

Či sa všetko naplní a hra bude naozaj taká, ako ju vývojári doteraz reprezentovali, bude to viac než skvelé. Či už sa vám totiž páči spojenie fínskych FlatOut a japonského Ridge Racer či nie, zatiaľ to vyzerá na parádnu adrenalínovú závodnú arkádu, kde sa budeme prebúravať k víťazstvu … a to doslova. Rovnako tak sú pozitívne aj nápady vývojárov, ktorí nechcú priniesť na trh len ďalší FlatOut pod iným menom. Tak alebo tak, Ridge Racer Unbounded vychádza už na začiatku marca a určite to bude stáť za to.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár