Resogun – recenzia

Spolu so všetkými AAA titulmi sa pri uvedení PS4 do predaja objavilo aj niekoľko hier od menších štúdií, ako je práve dnes recenzovaný Resogun. Jedná sa o exkluzívnu hru len pre PS4 a až do februára bola zadarmo pre všetkých majiteľov PS + účtu, čo je v súčasnosti takmer každý majiteľ novej Soňáckej konzoly, pretože bez multiplayeru ponúka väčšina hier neúplný zážitok. Teraz už je potrebné si Resogun regulárne zakúpiť z PS Store, ale o žiadnu horibilnú čiastku nejde, vzhľadom k tomu aká dobrá hra je. Áno, už na začiatku vám milerád poviem, že Resogun je skvelý!

Save the Last Humans

Po spustení si stačí len vybrať vesmírny koráb, ktorý hodláte pilotovať, rozmyslieť si, ako veľmi sa chcete rozčuľovať a môžete ísť na vec. Parádna neónová grafika, ktorá sa jednoducho musí zapáčiť každému, je to čo vás upúta od prvej sekundy. Po celej obrazovke niečo svieti alebo bliká všetkými existujúcimi farbami a po pár výstreloch z vašich laserov aj vybuchuje vír kociek, z ktorých je zložená väčšina objektov, ktoré sa v Resogunu vyskytujú. Grafická štylizácia a precíznosť je fenomenálna a s full HD monitorom nemáte šancu rozoznávať jednotlivé pixely.

Klik pro zvětšení

Až sa trochu rozhliadnete, je potreba začať zisťovať, o čo tu vlastne ide. Z izometrického pohľadu pilotuje vesmírnu loďku, ktorá v kruhu oblieta napoly zničené mestá, z ktorých máte zachraňovať zelene svietiacich ľudí a dostať ich do bezpečia. U toho musíte zabiť viac nepriateľských vesmírnych lodí ako je vo všetkých filmoch obsahujúcich v názve slovo „Star“ dohromady a neprísť o všetky životy. Ku koncu každého levelu číha riadne rozmerný boss, ktorého je potreba rozdrviť a vydať sa zachraňovať zelene žiariacich ľudkov na ďalšiu planétu. Loď sa ovláda ľavou páčkou, pravou určujete smer, v ktorom budú vaši nepriatelia vybuchovať pod paľbou palubných zbraní.

Pomocou L1 potom môžete použiť boost, ktorý vašu loď vymrští dopredu a plavidlo sa po tento čas stane nezničiteľným a naopak zošrotuje všetko, čo mu stojí v ceste. Hodí sa teda predovšetkým pre únik zo zapeklitých situácií. Na rozdiel od Super Stardust môžete boostovacie tlačidlo podržať a doletieť tak ďalej, však o to dlhšie potom bude trvať, než ho budete môcť znova aktivovať. Použitím R1 môžete po nabití spustiť overdrive mód, v ktorom na krátku dobu takmer zastavíte čas, nepriateľov ničíte rýchlejšie ako Justin Bieber hudobný vkus adolescentných dievčat a získavate za nepriateľov nehorázne počty bodov. R2 potom slúži na použitie neutrinovej bomby, ktorá rozmetá do kociek všetko, čo je na planéte nepriateľské, a pomocou L2 vyhodíte človeka, ktorého máte schovaného v lodi von. Prečo by ste to robili? A prečo by nie?

Klik pro zvětšení

Základné princípy sú jednoduchosťou na úrovni štúdia práv v Plzni, ale tým sa nenechajte zmiasť. Herné mechanizmy sú totiž prepracované, a ak budete chcieť získať v rebríčkoch umiestnenia, za ktoré sa pred kamarátmi nebudete musieť hanbiť, bude vás to stáť pomerne veľa času a úsilia. K poriadnemu skóre je potreba udržiavať si vysoký násobič, čoho docielite tým, že budete kontinuálne ničiť nepriateľov, prípadne zachraňovať človiečika, čím rýchlejšie, tým lepšie.

Bleskurýchle rozhodovanie a precízne ovládanie lode je úplnou nevyhnutnosťou rovnako ako stopercentné sústredenie, pretože chyby sa neodpúšťajú a jedna jediná môže byť rozdielom medzi skóre v stovkách miliónov a obyčajnou desiatkou. Oplatí sa aj pozorne počúvať, pretože ako som už písal, dôležité udalosti sú hlásené do éteru, ale môžete počuť aj zvuk, ktorý znamená, že sa vám obsadil boost. Nie je nič horšie, ako keď sa chystáte odletieť skrz nepriatelia do bezpečia a miesto boostu počujete len smutné zaškutávanie motora. Takéto situácie väčšinou končia odchodom vašej lode do kostičkového neba.

Výpočtom všetkých tipov a trikov by som strávil celý deň.

Časom začne človek zisťovať, že v celom tom chaose je určitý poriadok a príde na veľa zaujímavých trikov a zákonitostí. Napríklad keď skončí váš boost, dôjde v okolí lode k výbuchu. Veľkosť tejto explózie záleží na tom ako dlho tento boost trval a za nepriateľov, ktoré takto zničíte, dostanete oveľa viac bodov, než ak ich usmažíte lasermi. Výpočtom všetkých tipov a trikov by som strávil celý deň a navyše by som vás pripravil o zábavu pri zisťovaní ako hru zvládnuť, takže to nechám na vás.

Choose your way

Ako som sa už na začiatku článku zmienil, v hre je možné vybrať si aj loď a obtiažnosť. Koráby sú na výber tri a líšia sa v troch rôznych vlastnostiach: rýchlosť lode, boost (dĺžka a rýchlosť dobíjania) a overdrive (opäť dĺžka trvania a rýchlosť nabíjania). Okrem vlastností sú rôzne aj zbrane jednotlivých vervných plavidiel a to nielen vzhľadovo ale aj funkčne, napríklad Nemesis má strely slabšie, ale časť z nich sa automaticky zameriava na najbližšieho nepriateľa. Nejedná sa o ktovieakú variabilitu, ale rozhodne to nenaštve a každý si nájde lietadlo, ktoré mu vyhovuje najviac.

Klik pro zvětšení

Možnosť vybrať si obtiažnosť určite poteší nejedného hráča a Resogun sa tak razom stáva zábavným úplne pre každého. Obtiažnosť ovplyvňuje napríklad rýchlosť pohybu a streľby nepriateľov, dobu, po ktorú nemusíte nikoho zničiť bez toho, aby hráč prišiel o násobič skóre, ale aj obtiažnosť finálnych bossov. Nielen, že menej vydržia, ale aj časové okno pre využitie ich slabín sa zväčšuje. Ak sa vám podarí dohrať všetky úrovne na obtiažnosť Veteran, za “ odmenu “ sa vám odomkne obtiažnosť Master. Tam už začína ozajstná výzva, pretože okrem toho, že nepriatelia sú rýchli ako blesk, musíte počítať s tým, že úplne každý nepriateľ na vás vystrelí po vašom úspešnom zásahu. Zničenie finálnych bossov na túto obtiažnosť potom vyžaduje väčšie úsilie než zničenie hviezdy smrti v Novej nádeji. Naozaj nestačí jedno dobre umiestnené torpédo. Ultimátnou métou je potom tzv. Hero mode, ktorý si môžete zahrať po tom, čo dohráte celú hru na Master obtiažnosť, bez toho aby ste prišli o všetky životy. Máte jeden jediný život, nepriateľské lode sú 2x rýchlejší ako na Master a ich strely taktiež. Ideálna rozcvička ak ste Jedi alebo Kórejčan. Osobne som sa do tohto módu nedostal a mám pocit, že ani nikdy nedostanem, ale všetkým čo sa o to budú pokúšať, prajem veľa šťastia a nervy z Adamantia alebo inej neexistujúce substancie. Budete ich potrebovať .

Rýchly shoot the fuk’em up záležitosť s výbornou hrateľnosťou.

Poslednou vecou , ktorá Resogun ponúka je co-op multiplayer po internete. Spočiatku ma zamrzela nemožnosť zahrať si v dvoch na jednej konzole, ale hra na to jednoducho nie je navrhnutá a by bola viac frustrujúca ako zábavná. Hranie po internete je trochu zákerné, ak nehráte privátnu hru s nejakým kamarátom. Z nejakého dôvodu hra najskor nepozná našu vlasť a identifikovala ma ako človeka z Čilskej republiky. Pretože sa herné servery snažia, aby spolu hrali ľudia z geograficky blízkych lokalít, často som bol pripojený na ľudí z Ameriky, a vďaka odozve bolo všetko takmer nehrateľné. Ak hráte s niekým, koho poznáte, alebo máte šťastie a spojíte sa s hráčom s rozumnou latenciou, čaká vás veľmi podobný zážitok ako v hre jedného hráča. Obtiažnosť mi prišla úplne totožná, ale jedná sa o príjemne spestrenie hry. Hlavne ak sa rozhodnete prehadzovať si medzi sebou ľudkov.

Klik pro zvětšení

Armageddon

Aby som všetko zhrnul, Resogun je výborný titul, ktorý za málo peňazí prináša veľa muziky. Človek si ho môže zapnúť, ak má chuť na poriadnu výzvu, alebo keď sa len chce trochu odreagovať v pestrofarebnom Kostičkovom vesmíre. Hra parádne vyzerá a znie, je jednoduchá na pochopenie, ale ťažká na ovládnutie a budete mať chuť si hru zahrať aj po získaní všetkých trofejí. A presne tak to máme radi.

87%

Rýchla shoot’em up záležitosť s výbornou hrateľnosťou a štýlovým AUDIOVIZUÁLOM, ktorá vás dokáže zabaviť na dlhé hodiny.