Na tohtoročnom QuakeCone nemohol chýbať ani zakladateľ id Software John Carmack, ktorý sa rozhovoril o pripravovanej hre Rage a o problémoch s jej vývojom. Tak trochu si posťažoval, že je frustrujúce vedieť, že PC hardvér je 10x výkonnejší ako súčasná generácia konzol, avšak vývoj pre konzoly má aj svoje výhody.
Je veľmi frustrujúce vedieť, že máme na PC hardvér, ktorý je často 10x výkonnejší ako súčasná generácia konzol. Avšak mnohokrát bolo ďaleko ťažšie dostať sa u PC verzie na 60 FPS, než u konzol.
Zjednodušene povedané, je veľmi ľahké upraviť kód podľa potreby u PS3 alebo Xboxu 360. Ak by sme chceli upraviť to isté u PC, pravdepodobne by sme zošaleli.
Máme tu veľa vecí, ktoré chceme urobiť. Môžeme použiť všetky dynamické textúry, než konzola povie „V poriadku, máme ďalšiu stránku dát“. Stačí potom „stránku“ vziať a optimalizovať podľa potreby. U konzoly je to len otázka zápisu do pamäte. Niečo ako „tu je textúra“, poďme presne spočítať, kde je táto časť stránkovacej tabuľky a potom sa v nej môžeme hrabať.
Keby sme chceli toto potenciálne urobiť na PC a boli by sme programátori a začali krok po kroku, asi by sme sa rozplakali. Nie je cesty späť. Trvalo by to večne.
> V rovnakom prejave ešte uviedol, že je veľká škoda, keď Sony a Microsoft neumožnili prístup k úprave vývojárskeho rozhrania.
zdroj:Czechgamer.com