Operation Flashpoint: Red River – recenzia

Už keď pred dvoma rokmi vyšiel Dragon Rising, obsahovo to bolo také pravnúča staručkej Operácie Flashpoint, s námahou som zatláčal slzu v oku. Áno, vlastenec. Čo sa z pôvodnej českej taktickej originality stalo, ťažko uveriť. Od tej doby, čo výhradné práva na výrobu produktov značky OFP vlastnia britskí Codemasters, nemám k novodobému Flashpointu vzťah. A nie som sám a je to škoda. Od vydania Dragon Rising už ale nejaký čas uplynul a držiac v rukách belostný obal s krvavou stužkou Red River si tak nejako hovorím, že je načase dať Codies a celému modernému Flashpointu ešte jednu šancu.

Názor, že bol Dragon Rising zlý, ale nezdieľa každý. Dvojka Flashpoint si na jeseň 2009 získala veľa fanúšikov po celom svete a aj rade recenzentov sa hra v mnohom veľmi pozdávala. Inak by ani Briti nepremýšľali o pokračovaní, to dá rozum. A tak sa dušovali, že pripravia veľké zmeny. Tou povinnou bolo nové prostredie. Vojnový konflikt sa z pacifického ostrovčeka preniesol do ázijského Tadžikistanu. Časovo je kampaň zasadená do blízkej budúcnosti, roku 2013, a do cesty sa vám na vyprahnutom poli postavia rebeli aj neďaleká Čína. Námet príbehu tkvie hlboko v historických análoch a neradno po jeho presnom znení pátrať. Do istej miery k určitej zmätenosti a nejasnosti príbehu poslúžilo aj obrovské množstvo dialógov, monológov, ktoré pôsobia niekedy až otravne.


Vítaným oživením je na druhej strane kooperácia až s troma ďalšími kamarátmi vo štvorčlennom útvare. Rozdelenie na veliteľa a tri špecializované jednotky k simulácii sa prikláňajúcim sa akciám padne ako riť na šerbel a hneď to dodáva celému tomu haló okolo strieľania a umierania úplne nový rozmer.

Keď už som u smrti, v Red River musím priznať ďalšie značné premeny. Ak bol prvý Flashpoint náročný a Dragon Rising, rovnako tak, u Red River budete potiť  krv. Že kampaň číta desať misií o hernej dobe okolo jedenástich až dvanástich hodín je len informačná výplň kolónky v manuáli. Ako moc od ruky vám predieranie si cesty v RR pôjde, záleží len na vašom ume „dávať si bacha“. On rozkaz „kryť sa“ nadobúda v novom Flashpointe výnimočnú dôležitosť. Uzdravovanie sa pomocou príručnej lekárničky trvá setskakramentsky dlho a načítavanie poslednej uloženej pozície zodpovedá znelky gólov, bodov a sekúnd pred 25 rokmi. Hovorím vám, kryte sa.

Bez zmeny zostalo nepresvedčivé ovládanie, rozporuplná zostala umelá inteligencia. Nie že by boli vaši oponenti a parťáci vyložene dementní, ale Einsteinov z nich vývojári tiež neurobili. Je to tak pol na pol a záleží na situáciách. Iniciatívu však ťaháte vy. Ako veliteľ tímu môžete (musíte) vašim ovečkám rozkazovať. To prebieha pomocou akýchsi megabublin cez celú obrazovku, čiže nielen, že vďaka tomu nevidíte na aktuálne dianie  pred vami, ale ešte sa v rozkazoch zriedka kedy dokážete poriadne orientovať. K plusom si ale Red River môže pripočítať dobré ovládanie vozového parku. Po vzore Army sa totiž Ostrovania našťastie nevydali.

Slušne vypracovaný je aj multiplayer, respektíve jeho štvormódová družina. Hra viacerých hráčov je silne orientovaná na misijný priebeh, takže z kola úplne vypadli bezduché módy ako Deathmatch či Team Deathmatch. Vzhľadom k nádychu hry je to logické a prínosné.

Pastelovo zelený odtieň pacifického pralesa vystriedala agresívna oranžová vo farbe tádžikistánských suchých stepí

Technologicky je Red River to isté v bledomodrom ako Dragon Rising. Ono čudujte sa, Briti na technologickú stránku DR vynaložili značnú časť finančných prostriedkov a len tak od nej upustiť by bolo trošičku kontraproduktívne. Pravda ale je, že s tým súvisí aj nie práve veľká spokojnosť jednak očí, jednak uší. Audiovizuál napriek totožnej východiskovej látky priniesol ešte menej vábny produkt ako v prípade svojho staršieho bračeka, z čoho nie som zrovna múdry (ako je to možné?), Ale holt stalo sa.

Súdiac podľa ohlasov hráčov a s nejakou tou nahranou hodinou v ruke ale musím uznať, že Red River aj napriek všetkej kritike nie je zlý. Vôbec nie. Škoda len, že sa  v Codies v snahe vyhnúť sa chybám z Dragon Rising dopustili snáď ešte závažnejších kiksov a učarovať sa im zrovna moc nepodarilo. Autori chceli Red River priniesť väčšiu skupinu hráčov a dopriať chuti Flashpointu i tým, ktorí vojenským simuláciám toľko neholdujú. Paradoxne sa nám dostalo hry, ktorú naopak akurátne vojak ocení omnoho viac než radový či sviatočný hráč.

stále dobrá a nadpriemerná strieľačka držiaca sa svojho zamerania
Audiovizuál, nemnoho noviniek, mnoho stále rovnakých chýb

Verdikt: Byť Red River uvedený ako datadisk, nemať Flashpoint v názve a stáť o pár eur menej, išlo by o oveľa zaujímavejší počin.
Hodnotenie:

67%

 

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár