(Ne) úspechy nových značiek: Ktorá prerazí?

Rok 2012 má byť vraj posledným, v decembri touto dobou do nás buď praští meteorit alebo nás spáli kométa, pretože Májovia v tom mali jasno – a rok 2013 už do kalendára radšej vôbec nepripísal. Či už bude pravda akákoľvek – a verme, že ľudstvo bude ušetrené a že sa príroda neinšpiruje niektorým z mnohých postapokalyptických počinov na hernom trhu – virtuálny svet sa aj v roku budúcom rozmnoží o niekoľko úplne nových značiek. Medzi tretím Mass Effect, tretím Far Cry a ďalšími trojkami a štvorkami to samozrejme nebudú mať ľahké. Ku všetkému to tak vyzerá, že nové značky si netrúfajú na PC platformu. Snáď v obavách z pirátov, snáď z niečoho iného – väčšina z nich sa ale tejto platforme v budúcom roku úplne vyhne.

Hráč si totiž málokedy navykne na zmenu, ktorú práve nové značky predstavujú. Nemajú o nich povedomie, netušia, kam ich zaradiť, a tak je čisto len na vývojároch, aby svoje dielo nejako definovali. Potom už to je zdanlivo jednoduché. Základňu hráčov máte, teraz im už len ob rok dávať nové a nové pokračovanie. Ktorá z hier, ktorá nás poctí budúci rok, má potenciál to dotiahnuť až sem?

Inversion

> 10. februára 2012, X360/PS3/PC
> Šanca na pokračovanie: 60%

Saber Interactive pod záštitou Namco Bandai plodí vo svojich dielňach tiež third-persion hru, tiež zasadenú do budúcnosti. Moderné a trendy strieľačky so sci-fi prvkami a plávaním a strieľaním v bezváhovom stave – takto sa Inversion prezentuje svetu. Ako jedna z mála úplne nových značiek sa nestrachuje PC platformy. Na pultoch sa mala objaviť už v roku 2010, lenže vinou prieťahov sa jej dočkáme až na začiatku roka 2012. Hoci Inversion ponúkne zaujímavú hrateľnosť spojenú s ovládaním gravitácie – čo ale v žánri nie je vôbec nič nového -, ako by si neuvedomoval, že tento štýl strieľačiek sa množí ako huby po daždi, je tak celkom možné, že sa v tom posilvestrovskom návale veľmi rýchlo stratí v davu.

Dragon ‚s Dogma

> 1. mája 2012, X360/PS3/PC
> Šanca na pokračovanie: 50%

Prvý máj nebude len lásky čas, ale tiež čas na zabíjanie drakov a iných fantasy netvorov, ktoré číhajú v otvorenom svete nového počinu od Capcomu Dragon ‚s Dogma. Hoci internet zaraďuje tento počin do kategórie dobrodružných hier, nie je pochýb o tom, že Capcom spriada plány na vydanie ďalšieho rýdzo akčného RPG. Zdá sa, že tu niekto dostal zálusk na úspech poľského Zaklínača, a rozhodol sa k nemu vytvoriť životaschopnú alternatívu. Hra vraj okrem otvoreného sveta ponúkne až 100 hodín hracej doby a zhruba 200 NPC. To by samo o sebe znelo viac ako náramne dobre, lenže všetko môže veľmi rýchlo zhatiť príbeh, ktorý toho rozhodne čo do originality moc nepobral.

Hrdinu si sami zvolíte a upravíte, potom k nemu naberiete štyroch ďalších do tímu, ktorým zadávate rýchle povely a idete si pre draka, ktorý vám v minulosti vytrhol srdce. To sa totiž nerobí ani vo fantasy svete, a tak je potrebné vziať si ho späť. Dúfajme, že z príbehu presiakne aj niečo viac než len toto doposiaľ svetu známe. Inak to totiž s pokračovaním vidíme celkom bledo.

Dishonored

> Jar 2012, X360/PS3
> Šanca na pokračovanie: 90%

Dishonored je už teraz titul, ktorý pozorne sleduje takmer každý zainteresovaný v hernom svete. Je tiež prečo. Túto FPSku rezanou RPG prvkami a zasadenú do podivného a obrieho sveta časov industrializácie, ktorá sa ale trošičku zvrhla, nemožno prejsť len tak mávnutím ruky. Vývoj má pod palcom Betsheda, ktorí zapriahli chlapcov s Arkane Studios. Tí už majú na svedomí napríklad Dark Messiah of Might and Magic alebo sprievodné práce na druhom BioShocku. Disohonored je ale ich zďaleka najväčším počinom. Celá hra sa odohráva vo fiktívnom svete plnom mágie, podivných robotov a potkanov prenášajúcich ohavné choroby. Chopíte sa role kráľovninho bodyguarda Corvo, ktorý nedokáže zabrániť atentátu na vladárku a samozrejme na neho tiež padne všetka špina. Hoci sa zatiaľ vývojári zdráhajú vypustiť do sveta čokoľvek hrateľného, ​​už teraz sa tak nejako predpokladá, že jednotkou to neskončí.

PS: Upozornenie pre jedincov, čo majú radi hardcore: Dishonored pôjde dohrať bez jediného zabitia.

Birds of Steel

> Jar 2012, X360/PS3 / (PC)
> Šanca na pokračovanie: 40%

Vo virtuálnom vzduchu bol dlhú dobu celkom pokoj, a tak sa ruskí Gaijin Entertainment rozhodli ho zase trochu rozvíriť titulom Birds of Steel, ktorý v mnohom kopíruje ich Il-2 Sturmovik: Birds of Prey. To všetko sa deje pod taktovkou Konami, ktoré sa rozhodlo zainventovat do žánru, ktorý už nejaký piatok mierne povedané upadá do zabudnutia. Hoci nepôjde o čistokrvný simulátor, Bird of Prey si s vami s najväčšou pravdepodobnosťou nebude brať príliš servítky. A to zrejme bude aj dôvod toho, prečo sa k nemu hráči otočia chrbtom.

Starhawk

> 11. júla 2012, PS3
> Šanca na pokračovanie: 70%

Štúdio Lightbox Interactive (sformované z tímu Incognito Entertainment) debutuje čisto PéEsTrojkovým titulom v nádeji, že sa presadí v spleti multiplayerových ladených strieľačiek a udá tak žánru nový smer. Príbeh dosť pripomína marsovskej Red Faction a hrateľnosť zase Gears of War alebo predchádzajúce počiny Incognita – hlavne Warhawk -, čo by sa Starhawku nemuselo príliš vyplatiť. Ľudia kolonizujú ďalšie planéty, ťažia akúsi megamocnú energiu, ktorá sa im však jedného dňa – ako už to tak býva – vymkla z rúk, ťažiarov premenila v obludné a krvilačné monštrá, ktoré idú po zvyšných ľuďoch.

Emmett Graves sa tomu všetkému snaží zabrániť a pomáha si nielen hi-tech stíhačkami, ktoré šikovne pilotuje, ale tiež  technológií Build’n’Battle, ktorá z tejto third-persion hry robí razom i solídnu RTSku. Umožní vám totiž vystavať si do bojisko rôzne zábrany a podobne. Multiplayer pojme až 32 hráčov. Ako celok vyzerá Starhawk nadmieru vystajlovane, takže ak ho nezrazí okato recyklácia cudzích nápadov, má veľkú šancu preraziť.

Overstrike

> 2012, X360/PS3
> Šanca na pokračovanie: 70%

Ani Overstrike príliš nesiaha na prepracovanú príbehovú líniu. V podstate sa jedná o alternatívu k predchádzajúcemu Starhawk. Overstrike od tvorcov Insomniac Games na to ide ale trochu inak. Skôr než na veľký multiplayer sa sústredí na kooperáciu štyroch členov jednotky Overstrike 9, ktorí boli vyslaní zničiť akéhosi terminátorsky vyzerajúceho neporiadku. Všetci štyria žoldnieri disponujú zaujímavými hi-tech hračkami, ktoré však v porovnaní s oným bossom sú ako pilník proti granátometu. Z traileru je poznať, že Overstrike rozhodne nehrá na strunu emóciám, ale že sa to všetko ponesie v duchu príjemného nadsadenia. A ak nájde pochopenie u hráčov, potom je jasné, že nás čaká zaujímavá sci-fi obdoba Left 4 Dead.

Enemy Front

> 2012, X360/PS3/PC
> Šanca na pokračovanie: 80%

City Interactive dokázali, že keď chcú, tak vedia vytvoriť aj hrateľnú a snáď aj kvalitnú záležitosť. Áno, reč je o Sniper, ktorý sa čo nevidieť dočká druhého dielu. A niečo podobné by mohlo ľahko stretnúť aj nedávno oznámené Enemy Front, FPSkou, za ktorou stoja vývojári strieľačky Black. Druhovojnové akcie už, pravda, nefrčia toľko ako v minulosti, Enemy Front si ale predsa drzo hovorí o vašiu pozornosť. Hráč sa stane vojakom vysadenými za nepriateľskou líniou, kde má za úlohu pátrať po tajných kódoch. Bojovať budeme ale tiež v Berlíne a Francúzsku. Enemy Front využije tretieho CryEngine a snáď aj skúseností vývojárov Sniper: Ghost Warrior. Potom by totiž mohol tento počin zabodovať a vykoledovať si trebárs aj pokračovanie.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár