Middle Earth: Shadows of Mordor PREWIEV

Od oznámenia nádejne vyzerajúcom open-world s honosným názvom Middle Earth: Shadows of Mordor uplynul už nejaký ten piatok.  Do sveta sa dostalo niekoľko screenov a svojich osem minút slávy si užilo aj nejaké to video prezentujúce hlavné rysy tvoriace priebežný náhľad na výslednú prácu a usilovnosť vývojárov. To všetko samozrejme s patričným sprievodným komentárom jedného z vyšších aktérov (ne) známeho štúdia Monolith Productions, stojaceho za vytvorením takých značiek ako FEAR alebo Gotham City Impostors.

My sme sa rozhodli doterajšie informácie poriadne vyžmýkať a natlačiť nimi toto Preview až po virtuálny okraj vašej obrazovky a priniesť vám tak predbežný pohľad na toto vysoko vyzerajúce dielko.

Nemŕtvy hraničiar
Príbeh sleduje osud ambiciózneho Taliona, člena hraničiarskeho spolku strážiaceho Morannon, ktorý má tú smolu, že padne do oka prvotnému pluku Sauronovej armády vedenej tými najlepšími z najlepších a najbrutálnejších bojovníkov svojej doby. Pri tomto útoku padnú všetci Talionovi priatelia, vrátane jeho ženy, syna a nakoniec aj samotného Taliona.

Tu, kde by väčšina príbehov skončila, ten náš ešte len začína. Vďaka zasadeniu deja práve do Stredozeme, v ktorej sa to záhadnými entitami a bytosťami len hemží, nie je žiadneho divu, že si práve jedna taká nie celkom mŕtva entita vybrala Taliona ako svoj ​​nástroj totálnej deštrukcie, s ktorým chce Sauronovi poriadne priložiť pod kotlom.

Príbeh by sa tak nemal točiť len okolo osobnej pomsty Taliona, ale aj okolo záhadnej entity, o ktorej v čase písania tohto preview nevieme takmer nič a mazať vám med okolo huby naozaj nechceme. Jedinou, naozaj potvrdenou správou ohľadom entity je prepožičanie hlavnému hrdinovi hneď niekoľko špeciálnych vlastností.

Talion sa tak v priebehu hry dočká hneď dvoch skillových stromov rozdelených na dvojicu hraničiar / entita.

K ruke nám tak vývojári poskytnú, už klasické schopností zvyšujúce útok, obranu, pridelenie špeciálneho útoku, prípadne strieľania výbušných šípov. Až po tie menej klasické, ako posadnutia, prevtelenie a možnosti nakrátko sa prepnúť do špeciálneho duchovného stavu, zvýrazňujúce dôležité objekty a nepriatelia, spolu s možnosťou krátkeho teleportu.

Vo výsledku tu tak máme jedného veľmi naštvaného chlapíka lačniaceho po pomste, k tomu si pripočítate niekoľko nadprirodzených schopností, ktorými hlavný hrdina vládne a tajuplnú minulosť záhadnej entity. Sčítané podčiarknuté, už dávno zabehnutá zápletka, ktorá je v skutočnosti naozaj len klasickým odvarom z každého druhého filmu, či hry. Ale pekne poporiadku.

Stredozem, aneb otvorenosťou sveta sa medze nekladú

Fanúšikovia všetkého diania s touto tematikou, by svoju druhú, či už to hernú, filmovú, alebo knižnú domovinu určite nespoznali. Dej hry sa odohráva medzi udalosťami Hobita a ságy Pána Prsteňov, kedy istá potucha o všetkom dianí okolo tejto, dnes už kultovej značky, istoiste nebude na škodu. Kvietky, stromy, kríky, zelené pláne a všadeprítomné zrúcaniny hradov spolu s plejádou vypálených dedín, a to všetko zabalené spolu s desiatkami druhov nepriateľov všetkého druhu? Ale iste.

Klik pro zvětšení

Svet, ktorý si žije svojím vlastným životom aj napriek faktu, že vy už nejaký ten čas hnijete v krajine. Istoiste príjemná myšlienka, ktorá by redefinovala pojem – samostatne žijúci svet -. Dobu, ktorá sa po vašu smrti preženie krajinou a doslova zmení jej štruktúru, zatiaľ nevieme. Isté ale je, že každé úmrtie zapríčinené dýkou zákerného oponenta, či nešťastným útekom pred svorkou Vrkov zakončeného strastiplným skokom zo zrázu bude mať pre dané miesto nedozerné následky.

V už spomínanom osem minútovom gameplay videu, ktoré si vzalo za cieľ predviesť svoj ​​jedinečný systém Nemesis, sa nám naskytol podrobný pohľad na špecifické mechaniky, spolu s predvedením revolučnej AI. Vo svojej zjednodušenej podstate sa jedná hlavne o systém Nemesis, teda veľkú dátovú banku vďaka ktorej si budú vaši – podľa všetkého len silnejší nepriatelia – pamätať, všetky detaily z vášho posledného stretnutia. Príklad?

Vo videu je k videniu záber z úseku hrania, kedy si hlavný hrdina berie na paškál miestneho vodcu menšej skupiny skurtov Ratbag. Tu prichádza dôraz na rozdielny štýl hrania, kedy sa s Talionom môžete k vášmu cieľu dostať buď potichu – stealth prístup by tu mal byť veľmi obtiažny -, alebo s abnormálnym počtom skurutských častí. Po, či už to násilnom, či naopak tichom zahnaní Ratbag do ústrania a následnom zastavení jeho úteku, dostanete na výber z vienka Talionových duchárskych schopností.

Klik pro zvětšení

Buď to budete môcť Ratbag aj napriek jeho značnej nechuti donútiť, aby vás informoval o pozícii svojho šéfa Orthaga a v nepríčetnom stave sa ho tiež pokúsil zosadiť. Ďalšia možnosť vám ponúkne Ratbag jednoducho pustiť, aby o vás porozprával svojim nadriadeným i podriadeným, ktorí by sa tak začali báť nepremožiteľného hraničiara, ktorý im za krátku dobu zaklope na dvere. A alebo môžete prejsť na voľbu trošku brutálnějšího rázu, a zo skurutom na mieste urobiť odstrašujúci prípad.

Postupom času tak môžete vlastniť početnú armádu z donútenia, ktorú môžete vypustiť v presne daný čas, a tým si uľahčiť postup k hlavnému cieľu, v našom prípade Orthagovi.

Ratbag každopádne pri svojom pokuse o radikálnejšie zosadenie Orthaga zlyhal, ale vďaka značnému oslabeniu ciela, vám významne uľahčil následný súboj. Po efektívnom dorazení Orthaga prichádza na rad opäť systém Nemesis, kedy sa väčšina skurutov a škriatkov rozuteká, iní si vás zapamätajú a ostatní využijú situáciu k nástupu na bývale Orthagovo miesto.

Trpezlivosť, je cestou k úspechu
Rovnako ako Ratbag, tak aj Orthag bol pred nejakým časom púhy obyčajný radový aktér, ktorý by si nebiť jedného z mnohých questov ani neškrtol a vy o neho nezavadili ani pohľadom. Pri úspešnom dokončení úloh zakončených, ako inak, než menším súbojom, prichádza na rad voľba, čo bude s nešťastníkom ďalej. Zbavíte sa ho hneď teraz? Alebo ho len trošičku podusíte a pustíte? Keby ste sa Orthaga zbavili hneď, dostali by ste s neho len nepatrné množstvo skúseností, zatiaľ čo pri jeho prepustení – z ktorého si odniesol ťažké popáleniny ľavej strany tváre – a následného dozretia obete vám po jeho likvidácii pribudne už o niečo viac znateľný obnos skúsenostných bodov.

Klik pro zvětšení

Aby som všetko uviedol na správnu mieru, dozretím sa z Orthaga stane silnejší, pohyblivejší, ale hlavne oveľa tuhší oponent, ktorý si po čas svojho zaslúženého odpočinku poriadne prilepšil a nastúpil na miesto vyššieho generála menšej armády. Okrem už spomínaného zlepšenia fyzických vlastností, si Orthag zapamätá tiež charakteristické vlastnosti vášho štýlu boja. Vďaka tomu sa z neho stane naozaj tuhý bojovník, na ktorého už nebudú platiť všetky bojové a dokončovacie kombá ktorými hlavný hrdina oplýva.

Podobne na tom budú aj vzťahy, medzi vyššími skurutami a škriatkami, ktorí sa medzi sebou budú navzájom zosadzovať, vraždiť a uzatvárať mocnejšie spojenectvo. Skrátka, robiť všetko, čo je tomuto druhu natoľko blízke.

Podobnosť je čisto náhodná
Samotní autori sa istou – v určitých momentoch až príliš okatou – inšpiráciou dvojicou veľkých hier, ktoré sa v dnešnej dobe pohybujú medzi špičkami svojho žánru, vôbec netaja, alebo sa k nim doteraz poriadne nevyjadrili. Ostatne, obrovský vplyv má na tom samotné vydavateľstvo Warner Bros, ktoré svojmu zverencovi prepožičalo niečo málo z pred minulého Batmana a jedno veľké, pre mnohých nie až tak legálne vypožičanie väčšiny herných mechanik zo série Assassins Creed.

Inu, určitou inšpiráciou celkového prístupu na prekonanie prekážky hlavným hrdinom prevzatú prevažne zo série AC tento titul nezaprie. Medzi nami, vymysleniu nového spôsobu lezenia, skákania a šplhania v našom hernom vesmíre neexistuje, tak prečo nepoužiť niečo, čo pôsobí dosť reálne, a čo je hlavné, čo ľudí baví a funguje?

Klik pro zvětšení

Všeobecne vzaté, myšlienka prekonanie prekážky nohami napred s následným zovretím hrany objektu ústami, a to celé zakončené efektívnym vytiahnutím sa pomocou zubov pôsobí skôr smiešne, než reálne a v takto – do značnej miery seriózne – pojatom titule by pôsobilo jednoducho zle!

Návrat starých tvárí
Hoci sa titulu nedá odoprieť istá inšpirácia dnešnými AAA titulmi, ktorá priamo evokuje po premenovaní na Assassins Creed: Shadow of Mordor, nemôžem si pomôcť a s prísľubom autorov o obrovskom epickom nelineárnom dobrodružstve plného vedľajších questov, náhodných udalostí a začlenenia niekoľkých známych tvárí, vrátane Gluma, sa na túto ambicióznu akciu začínam setsakramentsky tešiť viac a viac.

Predsa len, zmes toľkých titulov, zabalená do jedného extra šťavnatého balíčka, sa každý rok nevidí. Otázkou ale zostáva, ako hru prijmú zatvrdení fanúšikovia Tolkiena, ktorích by si žiadny rozumný vývojár rozhodne nechcel znechutiť.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár