Mars: War Logs – recenzia

Mars: War Logs je celkom zaujímavý titul, čisto z hľadiska originality a vlastných inovácií do hier tohto typu neprináša skoro vôbec nič. Nevieme ako na ostatných, ale na nás hra niekedy pôsobila ako Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, tu a tam ako séria Mass Effect a hlavne ako Of Orcs and Men. Ak si pamätáte na zmienené Of Orcs and Men, tak si iste spomeniete, že na prvý pohľad táto hra pôsobila tiež zaujímavo. Dobrý nápad skrze orkov a ľudí. Lenže, ako sa klasicky ukázalo, dobrý nápad nestačí. Skončilo to tuctovou hrateľnosťou a celkovo to bolo také neslané nemastné, miestami zase príliš okorenené. Veľká nevyváženosť súbojov a pre RPG prílišná koridorovost z toho urobila priemernú hru, o ktorú by normálny hráč nemal javiť bohvie aký záujem. Späť k Marsu. Mars: War Logs je od rovnakého štúdia, ktoré stvorilo Of Orcs and Men, Spiders. Dala by sa teda povedať otázka: stal sa z Mars: War Logs len obyčajný port Of Orcs and Men do budúcnosti? Rozhodne nie. Priznávame sa: po prvej hodine hrania sme Mars: War Logs odsúdili do klasickej kategórie „Blbosti“ a nemali žiadnu chuť pokračovať v hraní. Dali sme si pár dní oddych a hopla na to znova. A hľa? Začali sme od začiatku a zrazu už to šlo. Áno, isté odkazy z Of Orcs and Men tu stále nájdeme, ale rozhodne to nie je nič vážne.

V hre sa ujmete istého Roya Temperanca. Na Marse sa, prekvapivo, objavili ľudskí kolonisti, pár rokov to tu možno fungovalo, ale niečo sa samozrejme zvrtlo. O najcennejšiu surovinu, vodu, začali ľudia bojovať sami medzi sebou, takže často nasadení vojaci ani nevedia, s kým to vlastne bojujú. Do väzenia Camp 19 prichádza ďalší vlak s väzňami a medzi nimi sa nachádza aj mladý Innocence Smith, ktorý si raz takou bitkou sám prešiel. Pretože je malého vzrastu a svalovú hmotu by ste na ňom ťažko našli, určite by sa stal rýchlou korisťou pre takých tých mocných prasákov, čo radi „mladé mäsko“ pre svoje uspokojenie, keď ich už nebaví Anča Dlaňovka. Vy, ako Roy, sa ho rozhodnete pred takými ľuďmi chrániť. Bude vám totiž nápomocný pri úteku z väzenia. Po úteku mu na oplátku pomôžete nájsť rodičov, lenže nastane malý háčik a tak ďalej, blá blá blá, z príbehu vám nič už spoilovať nebudeme. Rovnako vás to možno napadne samotných. Dobrý nápad príbehu otravujú niekedy až nekonečné dialógy, po ktorých sa rovnako dozviete akurát to, že máte znovu prejsť tamtou časťou mapy, vybúchať cestou stále sa spawnujícich nepriateľov, dôjsť na cielené miesto, vyhrážať nejakému pobudovi, že ak neprestane robiť problémy, vy spôsobíte zdravotné problémy jemu a tým to končí. Ako odmenu dostanete veľký prd, len tu a tam vám dajú nejaké sérum (platidlo) alebo nejaké súčiastky do vylepšovania vecí. Je možné, že vám príbeh celkovo bude pripadať ako obsah nejakej konzervy, ktorú potravinový inšpektor našiel v nejakej večierke a ktorá bola štyri mesiace po záruke.

Už od pohľadu je jasné, že grafické spracovanie hry vám chlpy na chrbte pravdepodobne nepostaví. Sprvu sme si hovorili „Pane Bože … čo to ako je?!“, Ale potom sme sa nad tým trochu zamysleli. Predsa sa jedná o titul, ktorý sa do áčkových kategórií pozrie maximálne tak vo sne. Mars: War Logs si navyše rozhodne nedal za úlohu zaujať vás grafikou alebo príbehom. Najväčším plusom tejto hry sú predovšetkým súboje. Tu sa nachádza prvý menší odkaz na Of Orcs and Men. Zhruba do polovice hry to nebude nič jednoduché. Umierať budete pomerne často, takže Rambo štýl zo začiatku rozhodne neodporúčame. Ak to skúsite, už v  polke si zdravie môžete dať načítať v poslednej uloženej hre. Tie sa tu záhadne vyskytujú pred každým súbojom, čiže je dobré sa spýtať, či to bol od autorov zámer, alebo nie. V súbojoch musíte uskakovať, mlátiť do tyla tých, čo sa nestačili otočiť atď. ide tu veľa o taktiku. Do súbojov idete z 80% vždy s nejakou trubkou, palicou alebo niečím podobným. Strieľanie je tu obmedzené, pretože prevedenie výstrelu zaberie nejaký čas a pretože do vás niekto medzitým stále búši, celý proces sa tým preruší. Časom sa dostanete i k rôznym elektrickým vymoženostiam. Môžete si očarovať svoju pálku elektrinou a dávať tak tým väčšie poškodenie, nechať prejsť súperom pár tisíc voltov a pod. zábavné a dobré spestrenie. Často s vami niekto chodí ako spolubojovník, či už Innocence, alebo niekto iný. Bohužiaľ, umelá inteligencia vašich spojencov alebo nepriateľov je nič moc,IQ sa pohybuje vo výške idiocie.

Posledný bod, u ktorého by sme sa chceli zastaviť, je craftovania / vylepšovanie vecí. Bez toho sa tu asi nezaobídete. A ak hej, máte náš obdiv. Než sme sa my dostali ku craftovaniu, dostávali sme celkom výprask. Trochu upraviť výstroj a  rúrku za opaskom a hľa, už ani moc nevyužívame lekárničky počas boja. Mars: War Logs sa do hernej histórie určite nezapíše. Napriek tomu je to dobrá hra, ktorá stojí za pokus. Pripočítajte k tomu navyše nízku štartovaciu cenu a máte dobrý titul za dobré peniaze. A to aj napriek tomu, že ani tu sa koridorom nevyhnete.

Mars: War Logs

Výrobca: Spiders
Distribútor: Focus Home Entertaiment