Hitman: Absolution – preview

Agent 47 zrodený v dielňach IO Interactvie predstavuje pre všetkých nadšencov stealthových počinov niečo ako kult, modlu, ku ktorej sa vzhliada s takmer posvätnou úctou. Márne mu konkuroval Sam Fisher, márne sa k nemu hlásili iní. Hitman je proste Hitman – bodka. Blood Money, zatiaľ posledné dielo do hitmanovskej skladačky, uzrelo svetlo sveta pred úctyhodnými šiestimi rokmi. Rok 2006 bol zároveň posledným, kedy sa bezmenný agent 47 vydal do boja s nepriateľmi. Teraz sa vracia. A otázka znie: potrebuje herná branža nového Hitmana?

Či už by bola odpoveď akákoľvek, jedno je isté: IO Interactive ho potrebujú ako soľ. Po poslednom Hitmanovi sa totiž odhodlali k tvorbe novej značky – Kane & Lynch -, ktorá však na hernej scéne príliš moc neobstála. Prvý diel síce prisľúbil pomerne slušnú zábavu, lenže dvojka z predminulého roku začatý mechanizmus dokonale zneužila. A IO malo náhle po reputácii. Duo záporákov tým pádom skĺzlo kamsi do zabudnutia a nezdá sa, že by niekto žadonil o ich znovuzrodenie. To skôr IO mohli dať šancu originálnemu počinu Mini Ninjas z roku 2009. Samurajská skákačka / mlátička v komiksovom hábe ale zjavne nenašla u hernej obce pochopenie, a tak o tento smelý titul už asi viackrát nezavadíme. Jediné, čo tým pádom dánskemu vývojovému domu zostalo, je Hitman. O to viac by sa teda kodanská partia mala snažiť.

V roku 2012 to nebude jediný titul, ktorý sa pokúsi po rokoch znovu zabodovať. Spomeňme na takého Maxa Payna. Rockstar, podobne ako vydavateľ Hitmana Square Enix, vytušil, že na trhu sa potuluje veľa zabudnutých – a kvalitných – značiek, z ktorých by šlo ešte vytrieskať nejaký peniaz. Možno teda povedať, že tento rok sa ponesie v znamení návratov. Nie snáď, že by to inokedy bolo v hernej brandži inak. Veď sa pozrite, to je stále samý reborn toto, return tamto – a nových značiek aby človek hľadal. Ale keď sa to obom spomenutým chlapíkom povedie, tak prečo nie.

Hitman nikdy necielil na hráčov, ktorí sú posadnutí skriptami a hru doklepov za popoludnie. Na druhú stranu v čase, keď Hitman vládol virtuálnym tieňom, ešte tieto hry v móde zďaleka neboli. Zložité misie vyžadovali naplánovať si starostlivo trasu a kalkulovať so všetkými premennými, čo by eventuálne mohli váš postup zbrzdiť. Tento rok sa tvorcovia rozhodli vyjsť v ústrety trendom a vyhlásiť o novom Absolution, že bude prístupný aj novým hráčom. Čo to znamená? Môže to byť čokoľvek. Trebárs to, že príbeh bude prístupný všetkým bez rozdielu. Alebo tiež – a to je asi tá horšia varianta -, že sa Hitman stane ďaleko viac mainstreamovým. Rozumej: upustí sa od zložitých hádaniek a postupových rébusov, pribudne prvoplánová a lineárna akcia. A to by asi nebolo dobre.

Dej sa má – aspoň podľa toho, čo vieme – odohrávať niekoľko rokov po udalostiach minulých dielov. Agenta 47 zradili. A on sa mstí, chce získať späť svoju povesť a vysporiadať sa s tými, kto mu ju pošramotil. Preto tentokrát pracuje na vlastnú päsť. Je to tak trošku údel všetkých týchto drsných týpkov, že ich tu a tam niekto zradí. No áno, lenže keby sa to nedialo, scenáristom by asi veľmi rýchlo došli nápady. Takže Hitman sa vracia, tentoraz už ale nie ako nájomný zabijak, ale ako nájomný zabijak, čo ide po svojich nájomcoch. Hlavne po jednom megazáporákovi menom Blake Dexter, ktorý, ako sa zdá, má na celej búde ušitej na Hitmana najväčší podiel. Ako kulisa pre dejovú linku poslúži daždivé Chicago.

Misia pôjde riešiť mnohými spôsobmi. A hra by sa mala prispôsobiť vášmu štýlu. Čo znamená, že ak sa radi uvádzate na scénu rozkopnutím dverí a vykosením všetkého, čo sa hýbe, celá hra sa tomu prispôsobí. Bude hrať ďaleko rýchlejšia hudba, stráže budú obozretnejšie k vašim prevlekom a o výbuchy a akčné momenty nebude núdza. Naopak tí, ktorí na to pôjdu potichu, sa zase budú môcť tešiť na ďaleko pôsobivejšiu hru tieňov a noirovsku atmosféru. Ďaleko viac potom tiež využijete krycí systém. Hoci je Hitman klasickou third-persion záležitosťou, nemal by byť postup hrou neustálym krčením sa za prekážkami nijako spomaľovať. A nemalo by to byť ani vašou jedinou náplňou – krytie bude pôsobiť ako čisto doplnkový systém.

Veľa vám tiež pomôže novinka zvaná Instinct. Je to v podstate variácia na Eziov Orlí pohľad. Po jeho aktivácii totiž uvidíte, kde všade sa nachádzajú stráže a kam v najbližších momentoch zamieria. Ich likvidácia sa tým pádom stane o niečo jednoduchšia. Instinct sa stane vaším pomocníkom aj vo chvíli, kedy budete potrebovať zistiť, či vaše počínanie už zaregistrovali nepriatelia alebo sa stále pohybujete inkognito. Túto šikovnú pomôcku teda uplatníte pomerne často. K nevôli hardcore jedincov, zrejme.

Veľký kus práce vraj odvedie nový engine s názvom Glacier 2. Vďaka nemu nielenže sa hra vyfarbí do skutočne parádnych farieb, ako je koniec koncov vidno zo screenshotov (hoci nie sú priamo z gameplaye) alebo z videí a nielen to – umožní vám ďaleko väčšiu interakciu s hráčom. Takže ak napríklad v prevleku údržbára chladnokrvne podrežete nevinného, ​​očakávajte, že to okolie nenechá len tak a ak budú tomu prihliadať aj okoloidúci, jednoznačne to ohlásia. Glacier 2 bude mať na starosti aj AI nepriateľov, od ktorých čakáme trebárs zlepšenú kooperáciu pri snahe obkľúčiť vás alebo vám nadbehnúť.

Hitman: Absolution vyzerá veľmi, veľmi sľubne. Jediné, čo by mu mohlo oslabiť kolená, je paradoxne jednoduchosť. Ak vyjde v ústrety nováčikom až príliš, len málokto mu to asi pripíše k plusom, pretože Hitman bol vždy záležitosťou neprístupnou všetkým vyznávačom lineárnej a jednoduchej zábavy, presne tej, akú dnes vysiela do sveta prakticky každé druhé vývojárske centrum. Dúfajme, že si Hitman aj napriek tomu zachová svoju, typicky kamennú tvár. Tá mu totiž vždy náramne pristala.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár