Gamescom 2014 nielen rečou čísel

Povedzme si to úprimne a na rovinu. Mnohý z nás by sa určite radi zúčastnili nejakej mega hernej výstavy ako je E3 a podobne. Bohužiaľ ale na to nemáme buď peniaze, alebo jazykovú výbavu, a preto zostávame sedieť doma a surfujeme internetom, kde hľadáme všetky možné novinky. Iste sa u nás nájdu podobné akcie v menšom meradle, ale ide skôr o turnaje a čisto vývojárske pozostalosti. Našťastie je tu pre nás Európanov iné riešenie a tým je Gamescom a s ním prepojené GDC.

GDC čiže Game Developers Conference sa koná o chvíľu skôr ako väčší Gamescom, ktorý na neho posledný deň nadväzuje. Samozrejme sa ho zúčastňujeme tiež, aby nám a tým pádom aj vám nič neušlo. Gamescom je tu s nami už pekných pár rokov. Vôbec prvý ročník sa odohral už v roku 2009 v Kolíne na Rýnom. Od tej doby je neoddeliteľnou súčasťou kalendára nielen európskych hráčov, ale hlavne popredných vývojárov a novinárov.

Hneď pri prvom ročníku sa tu zišlo 13 zvučných mien ako Activision Blizzard, EA, Capcom alebo Ubisoft. Tí všetci sa nám snažili dokázať, že rozhodne nezaháľajú a pripravujú nám lahôdky, ktoré nás prišpendlia k počítačom na dlhé hodiny. Blizzard nám predstavil napríklad Diablo III alebo Starcraft 2 a EA zase Star Wars: The Old Republic. Nezostalo však len pri hrách, a tak Sony predstavila svoje nové PS3 Slim. Okrem EA však nebolo možné konferencie sledovať naživo. Jediná Sony sa neskôr pridala a aspoň spätne ponúkla svoju konferenciu skrze službu PS Home a na PS Store zadarmo.

Klik pro zvětšení

Celá akcia vtedy prebehla nad mieru spokojne, čo dokazuje zvyšujúci sa záujem vývojárov. Oproti predchádzajúcemu roku sa ich počet zdvihol na 20. Blizzard nás naďalej dráždil vidinou Diabla 3, ale zamestnal aj hlavu milovníkom WOW svojim datadiskom Cataclysm. Fanúšikov hádaniek zasa nadchlo Valve informáciami o úspešnom Portal 2.

O rok neskôr sa už tak pestrá ponuka vývojárov ešte rozrástla a prehupla sa cez 30 účastníkov sa skoro trojnásobkom titulov. Cez rok 2012 záujem o akciu stále rástol, až sa v roku 2013 paleta rozšírila na približne 40 firiem s viac ako 130 titulmi a to boli len tie najzvučnejších mien. Celkovo tu bolo 635 vystaviteľ zo 40 krajín, ktorí predviedli 400 svetových premiér.

Oproti predchádzajúcemu ročníku, vzrástla návštevnosť o 23% na úctyhodných 340 000 návštevníkov z celkom 88 krajín. To už sú zaiste pekné čísla a normálny človek by sa musel rozkrájať, aby videl všetko, čo chcel. Pre tých, čo sa nemohli dostaviť osobne, sprostredkovalo zážitky 6000 novinárov z 66 krajín, takže ich nárast predstavoval 15%. Pre takéto obrie davy a ešte monstróznejšie prezentácie je však potrebné tiež veľa miesta.

Klik pro zvětšení

Pre minuloročný Gamescom bolo vymerané 140 000 metrov štvorcových. Len pre predstavu, to je zhruba 17 futbalových ihrísk. Najväčším ťahákom tento rok sú potom jednoznačne konzola novej generácie Playstation 4 a Xbox One. Spoločne s tým bola najlepšou hrou vyhlásená Destiny od Activision Blizzard.

Gamescom však nie je len o novinkách, ale aj o užívaní si hier a voľného času. V roku 2011 tak diváci mohli naživo vidieť vôbec prvý celosvetový turnaj v Dota 2 s doposiaľ najvyššou výhrou v histórii e-športu. V roku 2013 si prišli na svoje milovníci scifi stratégií pri sledovaní turnaja vo Starcraftu 2, ktorého hlavnou cenou bolo 150 000 dolárov. Aby však fanúšikovia LoL nepreklínali hráčov Doty, prebehli za celú históriu festivalu 3 súťaže:

– International Wildcard Tournament
– Season 4 Spring Promotion Qualifier
– European LCS Playoffs

A na čo sa môžeme tešiť tento rok? Tešiť sa môžeme napríklad na The Order: 1886, Little Big Planet 3, Magicka 2 alebo očakávané Middle Earth: Shadow of Mordor. Určite sa máte na čo tešiť.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár