Game of Thrones: Iron from Ice – recenzia

Po nepodarených herných tituloch zo sveta Game of Thrones sme sa konečne dočkali toho pravého orechového. To aj napriek zložitému názvu: Game of Thrones: A Telltale Games Series . Prihliadnuc k tomu, že je to ešte len prvá epizóda zo šiestich s názvom: Iron from Ice. Prvá epizóda má dokonca iba dve hodiny hrateľnosti a na hráča sa tvári akoby to bola jedna dlhšia epizóda zo seriálu. Koniec koncov, tak sme to aj brali.

Už sme zvyknutí na hry od Telltale, medzi ktorými sa vysoko vznáša Walking Dead, ktorý bol spracovaný nad úroveň. Game of Thrones je zatiaľ na tom podobne. Prvá epizóda ukázala, že v autoroch čosi je. Nechýbajú im nápady, vedia to veľmi dobre spracovať a hráčovi tak ide produkt, ktorý si rád zahrá aj znovu. Len aby vedel čo sa stane, ak sa bude rozhodovať inak.

Interaktívny film
Iron from Ice je adventúra, kde hlavného hrdinu klasicky ovládate šípkami s ohľadom na to, aby to malo šmrnc, čiže žiadne ovládanie pohľadu spoza ramena keď chcete. Nie, tu rozkazuje režisér. Aj tak je hra plná činností: Stláčaj opakovane „Q“ – potom „E“….stlač šípku doprava, doľava…pričom to tu vôbec nevadí. Je to interaktívny film. Musíte sledovať postavy, ich mimiku, hlas a predovšetkým to, čo rozprávajú. Je to hra o dialógoch a o bravúrne spracovanom príbehu.

Klik pro zvětšení

Ten je zakomponovaný medzi tretiu a piatu knihu od George RR Martina: Pieseň ľadu a ohňa. Kvôli vizuálu a predaniu hráčom zvolili seriálovú verziu. Čiže všetky známe postavy sú dabované seriálovými hercami, vyzerajú presne ako seriálové postavy! Nuž je to tak super! Toľká radosť, keď som uvidel Tyriona a aj prehovoril ako on. V príbehu sa ale zhostíte rodu Forrester, ktorý je na začiatku hry vazalom Robba Starka, ale neskôr prejde s nevôľou pod krídla lorda Boltona. Mnohí ste si domysleli. Dej sa začína na červenej svatbe, kde žiaľ umrel nielen Robb Stark. Tento spoiler by vadiť nemal a hráči by mali pred hraním tejto hry mať za sebou aspoň prvé tri série seriálu, prípadne prvé tri knihy.

Klik pro zvětšení

Síce sa počas celej hry venujete postavám z málo známeho rodu, ktorý bol v knihe spomenutý len tak letmo a to až v piatej knihe, ale do udalostí ste zapájaný. Príjemné je striedanie hlavných postáv a scén. Presne podľa vzoru seriálu. Čiže sa nestane, že vás jedna začne nudiť.

Vysnívané herné spracovanie!

Obával som sa množstva dialógov, ktoré začnú nudiť. Ale nie! Postavy rozprávajú a väčšinou ,,šteknú,, krátku vetu, ktorú si viete rýchlo preložiť v hlave a rýchlo zareagovať odpoveďou. Vždy máte na výber tri možnosti odpovede. Pri najhoršom môžete zostať aj ticho ak si to želá situácia. Ak nestíhate, môžete dať aj pauzu. Spokojnosť.

Klik pro zvětšení

Jediné čo na hre šteklilo svojimi chybami boli štyri prípady chyby v dabingu – osoba rozprávala akoby dvojhlasne. Alebo občasné pády počtu snímkou za sekundu. Čiže občas sekanie. Čiže niet čo kritizovať. Možno azda mierne vysokú cenu, pretože sa jedná o veľmi krátku hru – skoro film.

Ak budú takto spracované aj ďalšie epizódy, tak sa je na čo tešiť a po veľmi lákavom úvode by som hneď privítal už aj pokračovanie! Veď musím vedieť ako to pokračuje!

95%

Jedinou vadou na kráse je vyššia cena. Inak je to pohľadenie po duši pre fanúšika kníh a seriálu. Na rozdiel od nich nestihne začať nudiť.