Epic Mickey 2: Dvojitý zásah – recenzia

Rovno povieme fakt, že sme nemali možnosť zahrať si predošlý diel Epic Disney Mickey. Z jednoduchého dôvodu, prvý diel vyšiel iba na konzole Wii, a jej vlastníctvom sa pochváliť nemôžeme. Čiastočne škoda, zo záberov jedničky dostupné či už v iných recenziách, alebo na YouTube, totiž Epic Disney Mickey pôsobil charizmaticky. Hra určená najmä pre deti so známymi tvárami Disnyeho sveta v zaujímavej úloh „Musíme znova zafarbiť náš svet, aby nám ho nezriedili do priehľadnej brečky“ je niečo, čo by stálo za vyskúšanie. Známa tvár herného sveta Warren Spector urobila milú hru, spotrebiteľom sa zapáčila, tak prečo neurobiť druhý diel, že áno? Ako prečo nie, ale takto rozhodne nie …

Epic Mickey 2: Dvojitý zásah dáva názornú ukážku, ako sa celosvetovo známe filmové značky napchajú skoro všade, len aby nejaký ten dolárek, centík atp. pribudol do kasičky tvorcov. Hry podľa filmov z väčšej časti nikdy nedopadnú dobre, pričom tých pár, ktoré to nejako dokázali, majú náš obdiv. Žiadna lepšia sa nám teraz nevybavuje, ale určite si na nejakú časom spomenieme, ale to nie je teraz podstatné.

Počnúc Star Trekom, cez Bayovych miláčikov z planéty Cybertron, končiac do neba volajúce spracovanie Harry Potter a Dary smrti. To všetko sa akurát priživuje na svoje filmové predlohy. Výsledná kvalita sa teda rovná podpriemer, a tak dopadol aj Epic Mickey 2: Dvojitý zásah. To pochopíme. Na týchto hrách zvyčajne robia neznáme a neskúsené štúdiá, čo majú potrebu sa nejako zviditeľniť. Lenže, na Epic Disney Mickey a Epic Mickey 2: Dvojitý zásah robil Warren Spector. A toto meno v hernom priemysle už úctu má, takže nedokážeme pochopiť, či bol tento titul vymyslený narýchlo, alebo či mal Warren slabšie obdobie, nevieme. Nechceme týmto pána Spectra urážať alebo vybiť si na ňom svoje momentálne mindráky, ale toto je jednoducho nepochopiteľné. Aspoň pre nás.

Epic Mickey 2: Dvojitý zásah je teda, budeme sa opakovať, nepochopiteľne nepodarený titul. Celková hra pôsobí strašne chaoticky. Počas prvej hodiny sa na vás vychrlí nespočet rôznych pojmov a názov častí mestečiek, že sa nám z toho po menšom čase začala motať hlava. Hra má PEGI 7. Z toho vyplýva, že sme buď už senilní, alebo sa tu niekto prepočítal. Myslíme to tak, že z toľkých vecí, s ktorými vás hra zoznámi, si rovnako po piatich minútach nebudete pamätať, čo že ten pes povedal a budete pokračovať ďalej.

Sú tu dva druhy misií: hlavné úlohy a vedľajšie. Hlavné sú prosté, idete tam, kam máte ísť, tu a tam si odfarbíte priehľadné miesta, aby ste mohli prejsť ďalej, opravíte pár vecičiek a idete ďalej. Vedľajšie úlohy sú bodom úrazu, pretože sa stále opakujú, a podobnosť s tými hlavnými je takmer identická, akurát ich nemusíte robiť. Je to niečo v zmysle „Mickey, niečo tu rachotí. Nenájdeš to a neopravíš to, prosím? „. Odmenou vám budú bonusy, ktorými si akurát …. Vlastne často vám sú k ničomu, len si môžete povedať, že v tejto časti hry som splnil úplne všetky úlohy. Koniec.

Avšak toto by sa dalo ešte nejako pretrpieť, lenže je tu ešte toľko zle spravených vecí , že sa nám to ani nechce moc vymenovávať. Po prvé kamera hry. Tá si rada z vás bude robiť srandu. Je zlá, a keď máte urobiť nejakú úlohu, s ktorou vám má pomôcť váš parťák Oswald, ktorý tiež netrpí vysokým IQ, tak ju často budete musieť skúsiť urobiť na viac pokusov. Navyše sa často niekde zasekne, čím sa trápenie v hre len predlžuje. Tým sa dostávame k druhému bodu : umelá inteligencia. Epic Mickey 2 vám síce ponúka možnosť, že nemusíte nikoho celú hru zabiť, pretože si nepriateľov môžete pomocou svojho štetca previesť na svoju stranu, ale to je celkom k ničomu. Obyčajný detail, ktorým si hra chce získať viac detského publika, asi. Snáď posledný bod zloby je level dizajn úrovní. Všade sa zdržíte maximálne pár minút. Nutnosťou je pripočítať striedanie 2D a 3D. 2D vždy spočíva v tom, že si tú cestičku nakoniec buď dofarbíme, alebo posuniete ten balvan, aby zapadol do tej diery, a vy môžete ísť ďalej. 2D by sme v tomto prípade vynechali úplne.

Finálny verdikt

No, toto nebol vôbec pekný zážitok. Nechápeme, či je Epic Disney 2: Dvojitý zásah určený pre deti, alebo pre dospelákov. Hra je vo všetkých prípadoch nedotiahnutá, div, že sa celá nerozsypala už pri vývoji. Zlá kamera, umelá inteligencia, prihlúple úlohy, ale to sa dá prežiť s tým, že hra je zameraná na deti. Aspoň sa to o nej tvrdí. Pán Spectre, toto sa vám vážne nepodarilo. Jediným pozitívnym vzhľadom je to, že hra je dostupná v kompletnej českej lokalizácii, a ak sa nemýlime, aj dabing je rovnaký ako u tých televíznych relácií.

Epic Mickey 2: The Power of Two

Výrobca: Blitz Games Studios, Junction Point Studios, Heavy
Distribútor: Comgad