E3 2014: Konferencie jedna po druhej

Microsoft

Tradične sa ako prvý na konferencii E3 prezentoval svojimi produktmi Microsoft. A začiatok prítomných divákov v sále skutočne navnadil, pretože Phil Spencer (šéf spoločnosti) hneď dopredu vyhlásil, že dnes to bude výhradne o hrách. Svoje slová potvrdil vzápätí, keď na nás vybalil moju bývalú lásku (čím myslím prvý a druhý diel), Call of Duty. Advanced Warfare. Hra nevyzerá podľa môjho názoru zle, graficky je očividne na zatiaľ vôbec najlepšej úrovni a aj tie futuristické nápady sa mi celkom páčili. Horšie už je to s hrateľnosťou, ktorá … no skrátka vyzerá na túto sériu … klasicky. Inak povedané veľa scriptov, efektov na efekt a samotná streľba mi zo všetkého prišla najhoršia. Chápem, že to asi bolo trochu upravené pre potreby konferencie, ale aj tak mi pripadá, ako keby to bolo len státie a strieľaní na stacionárne terče. Skoro ako v Rambo: The Video Game a v ostatných koľajových strieľačkách.

Hneď potom zástupcovia Turn 10 Studios oznámili nielen zadarmo stiahnuteľný Nürburgring do piatej Forzy, ale aj novinky ohľadom druhého pokračovania Forza Horizon. Závodov chtiví hráči sa môžu tešiť na dynamické počasie, natívnu podporu Full HD (teda rozlíšenie 1920×1080) a absencii klasických herných miestností. Preteky by vraj mali fungovať dynamicky na hernej mape. Hráči si tiež budú môcť zakladať vlastné kluby, ktoré pojmú až tisíc členov. Hra vychádza 30. septembra na Xbox One. Nie je to jediná hra, ktorá bola počas necelej hodinky kratučko predstavená, ako ďalšiu môžeme spomenúť Evolve, Dragon Age: Inquisition, Dance Central: Spotlight, Project Spark, Playdead, Crackdown, Scalebound, Phantom Dust alebo nové dobrodružstvo Lary Croft, Rise of the Tomb Raider.

K novému Assassin Creed pristupujem dosť skepticky. Predsa len si dosť dobre pamätám, ako som sa tešil na tretí diel, to kvôli Americkej vojne za nezávislosť. Výsledok ma dosť sklamal. A teraz sa táto séria rozhodla spracovať jedno z mojich najobľúbenejších období vôbec, Veľkú francúzsku revolúciu! Prezentované zábery mi toho zatiaľ nič moc nepovedali, snáď len to, že to očividne pôjde hrať v kooperatívnom multiplayeri a budete schopní si až so štyrmi ostatnými hráčmi vyšliapať na nejakých tých nenávidených aristokratov.

Ďalej by som sa rád zmienil o ďalšom exkluzívnom titule Xbox One – Sunset Overdrive. Úvodný trailer ma nadchol. Vtipný, nekonvenčné, parodujúcí ostatné hry aj samého seba. Následne prezentovaná hrateľnosť ma už tak nenadchla, ale to je skôr môj problém, pretože likvidácia najrôznejších zombíkov (v tomto prípade mutantov) ma skrátka príliš nebaví. Na druhú stranu však musím oceniť variabilitu, s akou sa to v Sunset Overdrive deje, využívate herné prostredie, lietate všade možne, ničíte herné prostredie … Ľuďom sa to určite bude páčiť, zvlášť v kooperácii až so siedmymi ďalšími hráčmi!

Zaujalo ma predstavenie nového DLC pre Dead Rising 3, ktorého názov skvele vystihuje jeho obsah – Super Ultra Dead Rising 3 Arecade Remix Hyper Edition DX Plus Alpha. Ak tento malý žartík nechápete, potom vedzte, že pôjde o balík kostýmov najobľúbenejších postáv spoločnosti Capcom. Fanúšikovia Master Chiefa sa potom 11. novembra dočkajú kolekcia prvých štyroch dielov Halo v rámci Halo: Master Chief Collection. Všetky hry by mali bežať vo Full HD rozlíšení a so 60fps. Súčasťou balenia bude aj prístup do multiplayerovej bety Halo 5, ktorá má odštartovať v decembri.

Záverečné zábery z tretieho Witcher a The Division nechám bez komentára. Pozrite sa sami, obe hry vyzerajú úžasne a úprimne povedané sa na obe veľmi teším. V prípade projektu Ubisoftu však zároveň dúfam, že hru nestretne rovnaký „osud“ ako v prípade Watch_Dogs.

Dojmy z konferencie Microsoftu sú teda vždy pozitívne. Spoločnosti sa oproti minulému roku poučila a miesto rozprávania o svojej konzole a  nových funkciách sa sústredila hlavne na to, čo hráčov zaujíma najviac – hry. Teda určite palec hore.

Electronic Arts

Nechcem byť za toho zlého, ale tento rok ma konferencia EA na plnej ciara sklamala. Vážne, možno nie som cieľová skupina pánov v bielych košeliach, ale po minulé roky mali vždy nejaký trompf. Teraz ma nezaujalo ani pojatie celého predstavenia nových hier. Keby som to bral útokom, tak športové hry snáď ani nemá zmysel predstavovať. Každý rok minimum noviniek, tento rok tomu NEBOLO inak. Jasné, výskumu, inovácie tam určite sú.  NHL, FIFA, NFL, ALEBO UFC … tolko skratiek. Treba uznať, reálne vyžarovanie sa im uprieť nedá.

Titul, ktorý bol zaujímavejšie predstavený za sprievodu živej hudby nebolo nič iné než nový Dragon Age: Inquisition. Samotná hra ma však už sklamala na plnej čiare! Jednička bola moja obľúbená hra, bohovia! Čo ste so značkou spravili! Všetko poserú a urobia z hry, nie zábavu, ale problém! Dvojka ma sklamala, oprávnene ako každého, avšak ďalší diel bude zničenie značky ako takej. Ešte sa tým pýšia na najväčšej konferencii EA roku. Posúďte sami video, ktoré nám divákom predhodili.

Ďalšie veci, ktoré by mali zaujať, bola akási MOBA hra, ďalší klon nesúci názov Dawngate a to je asi tak všetko čo hráčov zaujme. Sakra, to nestačí Heroes of Neverth, Leage of Legends, alebo DOTA 2? Keď k tomu pripočítame MOBA hru od Blizzardu…je toho príliš a všetko je si podobné, že sa hráči rozhodujú medzi jednotlivými titulmi len podľa toho, čo hrá ich okolie. Aktuálne väčšina druhú DOTU.

Dočkali sme sa aj prvých záberové z Mass Effectu, toho nového. Aké prekvapenie! Nič sme sa nedozvedeli, kto vie kedy sa hry dočkáme, ale obávam sa, že zničíme hľa vesmír, kde vyrastal Shepard (prípadne Shepardka). Každopádne pre fanúšika značky, myslím si, je na mieste radosť.

Úplne nerozumiem prečo nový Battlefield: Hardline vôbec ma v názve Battlefield. Kde je bojové pole? Banka?! Nech sa nenechajú vysmiať, len využívajú značku. Opäť sme pritom. EA sa jednoducho bojí prísť s niečím novým. Hardline je možno zaujímavý titul, keby bol zadarmo. Niečo ako Team Fortress, len s vážnejšou tématikou, nemenej zábavnou. Myslím si, že tento titul šlápol vedľa. Battlefield pre moje okolie je VOJNA!

A Mirror’s Edge 2 ukázali v podstate iba tvorbu hlavnej hrdinky a vyzerá to skoro rovnako ako prvý diel, ktorý je už dosť starý. Rok 2008 bol už 6 rokov dozadu. Hra síce bola nadčasová, ale žeby až tak? Nakoniec ma možno prekvapí množstvo zmien, ktoré hra bude obsahovať, takto som zostal sklamaný celkom dosť. Jednoducho EA to nevyšlo. Je to môj názor. Možno som len na EA už príliš starý…

Ubisoft

Ubisoft sľuboval, Ubisoft splnil, Ubisoft potešil, a zároveň Ubisoft veľmi naštval – kde má človek brať neustále peniaze na zatiaľ tak skvelo vyzerajúce tituly z jeho továrne, pričom nepočítam ostatných vydavateľov, vývojárske štúdiá, … Dragon Age: Inquisition, Mirrors Edge 2 , Far Cry 4, The Division, GTA V pre PC (fakt!!!). Ale ja tu som na spísanie dojmov z už spomínanej Ubisofťáckej konferencie, čiže ideme na to. Čokoládová kráska sprevádzajúca celú konferenciu bola taká čerešnička na torte tejto konferencie (tá veľká žena určite vie, čo robí).

Už pri prvom ukázaní titulu mi tiekla slina po brade. Dámy a páni, Far Cry 4 vyzerá úplne luxusne! Tretí diel sám o sebe vyzerá na maximálne detaily a najvyššie rozlíšenie parádne, ale holt sila next-génu opäť ukázala svoje. Najväčším ťahákom štvrtého pokračovania slávnej série bude určite (opäť) hlavný záporák hry – nejaký pravdepodobne mongol s priteplenou image, krutosťou k svojim vlastným podriadeným, alebo ísť hore s dobou – tzv „selfie“ fotky sa už dostali už sem, no, prečo nie.

Ďalší bod bol očakávané MMO The Division (áno, pred tým bol ešte Just Dance 5, lenže tú som, ospravedlňte ma, premeškal, keď si ma zavolala príroda). Pekný trailer a na konferencii Microsoftu nový gameplay, a stále to vyzerá tak, ako na minulej E3. Ako inak, než skvele. Spolupráca bude v tomto titule bude asi podmienkou, čo sa nám snažia autori povedať už od minulého roka.

Závodné The Crew dostalo svoj ​​dátum vydania, a to jest 11. novembra tohto roku. Ubisoft sľubuje maximálnu voľnosť západného pobrežia USA na východné. Hoci nie sú závodné hry moje gusto, tak keby som si našiel niekedy až sa budem nudiť čas, tak by som to aj skúsil.

O Assassin Creed: Unity sa moc vyjadrovať nebudem. Od tretieho dielu, vlastne od rozšírenia Brotherhood pre druhý diel, ide táto séria úplne mimo mňa. Fitness titul Shape Up sa priradí k ďalším titulom, na ktoré budete pravdepodobne potrebovať priestrannú obývačku. Niektoré cviky by vám mohli skrášliť vaše obydlie. Od zaujímavo vyzerajúceho Valiant Hearts neviem, čo si mám myslieť. Nejako som totiž nepobral, o čo tam vlastne pôjde, alebo ako sa to bude hrať. Fanúšikovia série Rainbow Six si určite prídu na svoje, pretože novinka s podtitulom Siege vyzerá viac než zaujímavo.

A najväčšia perla nakoniec! Veľúspešné Watch_Dogs sa podľa všetkého malo dočkať oznámenia druhého dielu, avšak nestalo sa tomu. Dôvod? Watch_Dogs 2 (pracovné názvy: Watch_Frogs, Watch_Doge, Crew of Dogs, Division by The Dogs, Watch My New Clocks, ..) bol bohužiaľ odložený ešte pred tým, než začal vývoj. Správa pochádza z veľmi dôveryhodného zdroja, ale chce zostať v anonymite.

… to určite!

Sony

Rovnako ako každý rok, aj tento rok si Sony vybrala pre nás v Európe vcelku nepraktický čas svojej konferencie na E3. Ak ste sa rovnako ako ja pozerali na živý prenos v 03:00, najskôr to teda ešte stále dospávame. Otázka je však už po dlhé roky rovnaká: Stálo za to prenocovať kvôli konferencii Sony? Aby som bol úplne nezaujatý a úprimný, áno, stálo. Viacmenej.

Hneď zo začiatku na nás Sony vybalila pre PS4 exkluzívny obsah pre očakávaný Destiny spoločne s novým trailerom, po ktorom sme sa dočkali prvých informácií ohľadom predčasného prístupu do bety aj alphy v júli, rovnako ako oznámenie exkluzívnych zbraní a lokácií do hry. Ako moc to Sony s Destiny myslí vážne ukázalo aj na balení zbrusu novej bielej PS4 s hrou a 30 denným PS Plus voucherom.

Po Destiny nasledovalo zbrusu nové video z hrania The Order: 1886, ktoré s každým videom vyzerá lepšie a lepšie. Dnešný gameplay nám vedľa súboja s obrie zombie netvorom pripomenul aj ponurú atmosféru viktoriánskeho Londýna, v ktorej sa ponesie duch celej hry. Docela ma aj zarazilo prelínanie klipov so samotným hraním, kedy hra v oboch prípadoch vyzerá úplne totožne a len ťažko rozoznáte medzi oboma zábermi rozdiel. Pre niekoho by to však mohlo byť až moc filmové.

Infamous si tiež prekvapivo odbil svoju premiéru na pódiu, avšak tentoraz iba s novým DLC do Second Son. Prídavok sa volá First Light a aj ak nevlastníte originálnu hru, First Light si môžete zakúpiť a následne ho aj s týmto faktom hrať. Infamous: First Light si budeme môcť zahrať už v auguste tohto roka.

Jedným z najväčších prekvapení na konferencii bolo predstavenie LittleBigPlanet 3, ktoré na prvý pohľad nevyzerá zase tak next-génovo, ako by ste si asi predstavovali. Noví vývojári zo Sumo Games ale sľubujú, že hra ponúkne popri klasickom Sackboya tri nové druhy postáv, spätnú kompatibilitu s levelmi z LBP1 a LBP2 a hranie sa v priestore, takže o zábavu bude určite postarané. Aj napriek tomu by som možno od titulu nesúceho tento názov čakal niečo viac, než len menšie evolučné prvky.

Sony úplne nenútene a obdivuhodne prešla z roztomilých pandrláčkov na brutálny trailer z novej a už dlho špekulovanej značky Bloodborne (Project Beast) od From Software, čo potešilo a bezpochyby stále tiež teší fanúšikov Demon ‚s Souls a Dark Souls. Hneď potom sme boli svedkami absolútne skvelého a zároveň šialeného gameplaye z Far Cry 4, na ktorý Sony nadviazala jednu z tých nudnejších častí prezentácie – „listy od fanúšikov“.

Nechápte ma zle, prezentácia s Adamom Boyes nebola vyložene nudná alebo akokoľvek zlá, ale vďaka tejto časti sa niektoré oznámenia sa jednoducho vytratili. Sony sa každopádne pustila do zombíkov a zatiaľ čo každý čakal predstavenie ich nového zombie survival hororu H1Z1, Dead Island 2 bol oznámený štýlovým trailerom spoločne s príchodom stalkerov a Clicker do Diablo III.

Celkom vtipné boli tiež následné ovácie ohľadom príchodu 15 rokov staré PC hry Grim Fandango, ktorej sa vo vylepšenej podobe dočkajú vlastníci vreckovej PS Vita a PS4. Hneď potom sa na plátne objavilo legendárne meno Suda 51, ​​keď Sony oznámila jeho novú hru ako exkluzívnu pre PS4 a tvorcovia Journey sa tiež vytiahli so svojím exkluzívnym kúskom pre túto konzolu v podobe veľmi zaujímavo vyzerajúcej ABZU. Asi budem znieť divne, ale taký Abzu ma oslovil oveľa viac, než nejaké Call of Duty. Tá hra vyzerá jednoducho nádherne!

O nič horšie nevyzerá ani No Man ‚s Sky, ba čo viac, táto hra z štyroch členného herného štúdia mi opäť potvrdila silu indie scény. Za absolútne dych vyrážajúcimi zábery z hrania nasledoval aj trailer, ktorý mi potvrdil kúpu samotnej hry, až vyjde.

Bol som krapet sklamaný z prezentácie ohľadom Project Morpheus, ku ktorému padlo iba niekoľko málo slov. V tej chvíli však prišiel nový prezident SCEA Shawn Layden a začal hovoriť skôr o hardvérovej stránke konzoly. A keď to začalo zase vyzerať konečne o niečo nadejnejšie s oznámením podpory Youtube v PS4 (okamžité nahranie cez share tlačidlo), prezentácia prešla v nič neznamenajúce čísla, ktoré sú dobré tak maximálne pre slastné chrochtanie ľudí zo Sony. No povedzte sami, čo si môžete myslieť o 250 miliónoch stlačení tlačidla Share. Úplne zbytočné informácie na vyplnenie času našťastie zachránili nové hlasové funkcie vo streamovanie cez Twitch v PS4.

Vlastníci konzoly PS Vita si opäť pripomenuli, prečo konzolu vlastnia. Layden prezradil, že je cez 100 hier vo vývoji pre túto zle sa predávajúcu vreckovú konzolu a jej predaje by mohol podporiť aj nový Playstation TV so streamovacou službou Playstation Now, ktorá onedlho prejde do otvorenej bety. Bohužiaľ, bude sa tak robiť iba v USA.

A zatiaľ čo sa konferencia blížila ku koncu, Sony odhalila prvý brutálny gameplay z Mortal Kombat X, ktorý bol … inu, po tom štýlovom prvom traileri som bol trochu sklamaný, ale bojovanie vyzerá na väčšiu zábavu ako inokedy.

Na obrazovkách sa ďalej mihly trailery na The Last of Us: Remastered, ktorý mimochodom vyzerá úplne totožne ako jeho verzia pre PS3, a nový celovečerný film s Ratchetom and Clankom. Veľmi príjemným a vytúženým prekvapením bolo tiež oznámenia GTA V pre next-gen a PC (už túto jeseň), ktoré vyzerá na nových konzolách jednoducho fantasticky.

Bolo jasné, že si prvý trailer pre nový Uncharted nechá Sony až na koniec, a tiež tak výsledne aj urobila. Uncharted 4: Thieves End vyzeral úplne fenomenálne aj keď išlo iba o krátky teaser, aj tak sa vývojári z Naughty Dogu zaslúžili o hlasné ovácie.

Konferencia Sony bola vďaka svojmu načasovaniu veľmi únavná, ale stála za to. Dočkali sme sa veľa nových pokračovaní a skvele vyzerajúcich značiek, ktoré si na pódiu odbili svoju vlastnú premiéru. Mnoho ľudí pravdepodobne čakalo viac, ale ja som bol príjemne prekvapený počtom nečakaných oznámení hier, ktoré sú čokoľvek, len nie stávkou na istotu.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár