Borderlands 2 – preview

Keď sa povie Borderlands, čo sa vám vybaví? Ako prvé asi na myseľ príde cell-shadová grafika, ktorá sa stala – či už to v Gearbox počujú radi alebo nie – hlavným lákadlom, pútačom aj maskotom hry. Prvé Borderlands vyšli v roku 2009 a hoci do žánru nepriniesli zase toľko nového, zaznamenali v hernej brandži pomerne slušný úspech. Komunita i recenzenti im mnohé vyčítali, z čoho si však tvorcovia svedomito vzali ponaučenie, a vyprodukované chyby začali  pretvárať na pozitíva. Podarilo sa im adaptovať novú sériu tak dobre, že si skoro nikto nevšimol, že je vlastne v žánri nováčikom.

„Keď sme uvádzali prvý diel pred tromi rokmi, novinári nás prosili -, prosím ukážte hráčom, že existuje aj niečo iné než len dookola sa opakujúce Sequel, že sa hernému svetu ukáže konečne niečo nevšedné. ‚To sa nám celkom podarilo … Takže sme urobili Sequel, „hovorí Steve Gibson zo štúdia Gearbox. Krátko tak vystihol celú podstatu tvorenia sérií. Akonáhle má niečo úspech, hlavne neotáľať a hneď urobiť pokračovanie. Je ale pravda, že v GEARBOX neponáhľajú. Majú toho na práci habadej, a po rozčarovanom z návrate Duke Nukema by si mali dávať dobrý pozor, čo zo svojich dielní vypustia ako revanš nahnevaným hráčom. Borderlands 2 by sa tejto úlohy mohlo ujať viac než dobre.

Päť rokov po udalostiach z prvého dielu sa ocitáme znovu na planéte Pandorra, kolonizovanej a tyranizovanej diktátorom Handsome Jackom (pekné meno pre hlavného záporáka, však?). Ste vyhnaní kamsi do zasnežených a odľahlých miest už tak skoro neobývateľnej planéty, čo sa v podstate rovná trestu smrti, akurát o jeho pomalšiu a bolestnejšiu verziu. Lenže si poradíte, samozrejme. A to aj napriek faktu, že vás už od začiatku budú prenasledovať akési polomonstrá nazvané Bullymongové. Takto nejako asi začína príbehová kampaň, ktorú môžete odohrať buď sám, alebo v spoločnosti kamarátov.

Tvorcovia niekoľkokrát vyhlásili, že chcú urobiť hru, ktorá nevyždímá z hráčov posledný peniaz len preto, že má na prebale dvojku za názvom. „Nechceme hráča vrátiť do rovnakého prostredia; problém Sequel zmieta celou našou brandžou. Jeho podstata tkvie v tom, že vývojárske tímy urobia hru, rok na to k nej prihodia pár nových levelov, na krabicu buchnú, 2 ‚a chcú za to peniaze, „tvrdí Gibson. Silné, ale trefné a výstižné slová. Gearbox oproti tomu mení alebo nejako „dolaďuje“ v podstate všetko. Dizajnom počnúc, cez novú triedu (The Gunzerker) pokračuje a umelou inteligenciou končiac.

Zbraní má byť viac a majú byť od seba ďaleko ľahšie rozoznateľné. Tvorcovia nechcú, aby si hráč obľúbil nejakú a potom – pretože nenájde v hre lepšiu alternatívu, – sa s ňou prestrieľal až k záverečným titulkom. Teraz rozdiel medzi nimi rozoznať i z diaľky len letmým pohľadom na zem, kde sa väčšinou váľajú. Samozrejme nebude chýbať možnosť si ich akokoľvek, prakticky ľubovoľne, prerobiť k obrazu svojmu. Novinkou je, že keď vystrieľate zásobník, môžete ho hodiť po nepriateľovi – a trebárs ho tým aj doraziť. Okrem toho i nepriateľskí banditi si vytvárajú vlastné zbrane. Tie však svojou kvalitou značne zaostávajú za inými, čo by tiež malo byť poznať.

Do áut sa odteraz vojdete hneď štyria, nie len jeden. Keďže sa prostredie, v ktorom sa hra bude odohrávať, značne rozrástlo, vehikel sa mnohokrát stane pre väčšie presuny nepostrádateľným pomocníkom. Má ich byť pomerne dosť rozlične vyzerajúcich kusov. Ďaleké scenérie nemajú byť len na oko. Kam totiž podľa slov tvorcov dohliadnete, tam sa tiež môžete vydať. Nemá to byť tak, že v polovici narazíte do akejsi neviditeľnej bariéry, ktorú nám väčšina hier stavia v miestach, kde nás tvorcovia nechcú vidieť. A to z prostého dôvodu: Vyjsť von z mapy sa proste nedá.

Reč na umelú inteligenciu už raz stočila, teraz to poďme prebrať trochu detailnejšie. Keď majú možnosť a majú na to aj proporcie, tak po vás mrštia čímkoľvek, čo sa práve ponúka alebo sa snažia spolupracovať. Čo znamená, že by ste sa nemali dlho držať na jednom mieste, pretože nepriateľ vás pravdepodobne obieha či zviera do klieští. Na papieri to vyzerá veľmi pekne, ale ako už vieme z minulosti, toto hovorí o AI väčšina hier. A (ako už vieme z minulosti), nie vždy sa podarí to splniť. Narovinu? Skoro nikdy.

V kooperácii vám hra umožní nasadnúť so všetkými spolubojovníkmi do jedného vozidla, malo by byť tiež uľahčené vyhľadávanie jednotlivých hier. Bohužiaľ ale tvorcovia nechcú prezradiť nič o iných multiplayerových módoch, majú na to ale ešte celkom dosť času. Rovnako tak ako doladiť všetky muchy, ktoré zatiaľ okolo Borderlands 2 poletujú. Nie je ich pravda nejako požehnane moc, ale našli by sa.

Všetko však nasvedčuje tomu, že druhé Borderlands bude ešte o chlp lepšie ako predchádzajúci diel. Autori trpezlivo ladili všetky chyby, opravovali a zošívali, takže sa im – azda-podarí spichnúť dohromady titul, ktorý si viac než akýkoľvek iný zaslúži označenie „plnohodnotný Sequel.“

> Na pulty sa však Borderlands 2 nedostane skôr než začiatkom leta roku 2012. Neminie všetky tri najdôležitejšie platformy – X360, PS3 a PC.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár