Bethseda priviezla nový Doom na QuakeCon!

Máme tu znovu QuakeCon a tentokrát chlapci z id Software začali hneď jednou zo svojich najznámejších hier, a síce očakávaným novým prírastkom do série Doom. Ten sa nakoniec nebude menovať Doom 4 podľa predpokladov, ale iba Doom. Výkonný producent Marty Stratton to odôvodňuje tvrdením, že sa chcú vrátiť ku koreňom série a preto aj názov musí začať od začiatku.

Potvrdené je aj vydanie hry na platformy PC, Xbox One a Playstation 4 pričom pobeží na enginuid Tech 6 alebo ako vraj hovoria vývojári id Tech 666. Inak sa zvyšok prezentácie sústredil hlavne na vývoj hry a predstavenie herných mechanizmov ako trebárs rýchleho súboja, ktorým sa séria preslávila . Ďalej takisto vznikli iné aspekty hry, ktoré k nej neodmysliteľne patria, ako sú démonickí nepriatelia a obrie zbrane. (Dočkáme sa opäť BFG? J) Všetko pri sebe budete môcť nosiť naraz.

Príbeh začne opäť na výskumnej základni UAC na Marse po invázii démonov a bude len na vás, aby ste ho ukončili. Pri hernej ukážke v priebehu prezentácie bolo možné vidieť nové pohyby obzvlášť brutálne útoky na blízko alebo prerážanie obliehaním nepriateľov ramenom. K dispozícii však bude napríklad dvojitý skok alebo predĺžený skok pre skoky cez priepasti atď. Všetko bolo sprevádzané nadšeným krikom prizerajúcich, či sa novinky stretnú s takým ohlasom u širšej hernej komunity, sa ukáže.

Novinkou tiež bude odtrhávanie končatín. To bude potrebné pre skenovanie odtlačkov prstov rôznych charakterov u bezpečnostných dverí, ale bude tiež častým javom pri súboji s démonmi. Tie budeme môcť údajne porcovať motorovkou v ľubovoľnom smere alebo odstrelovať horné polovice tiel raketometom. Možností trhania častí končatín bude vraj veľa, takže sa máme určite na čo tešiť a nový Doom pôsobí prísľubom naozajstných bitúnkov ako pôvodné diely.

Bohužiaľ pre nás nebola prezentácia nijako zaznamenaná ani streamovanie, keďže účastníci boli pred začiatkom kontrolovaní na vybavenie kamier, mobilov, práve kvôli riziku zverejnenia. Vývojári tým údajne chceli zabezpečiť niečo špeciálneho pre verných účastníkov konferencie.

Vývojári zároveň pripomínajú zdĺhavý vývoj hry a jej problémy pretože po prvýkrát bola oznámená už legendárnym Johnom Carmack na QuakeCon 2007 a ​​potvrdená vo vývoji v roku 2008. V roku 2009 po odkúpení id Software firmou ZeniMax Media boli prvýkrát oznámené problémy pri vývoji hry. PeteHines, viceprezident PR a marketingu tejto firmy tieto správy potvrdzuje a dodáva, že pôvodný projekt bol reštartovaný vzhľadom k tomu, že sa dostal po zmene úprav do slepej uličky a nedosahoval takej kvality a úrovne vzrušenia akú by hráči mohli očakávať. U novej verzie sa však ničoho takého údajne obávať nemáme.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár