Assassin’s Creed:Rogue – recenzia

Keď sa oznamoval nový diel asasinskej série Assassin Creed: Unity, konzolisti s PS3 a Xbox 360 museli utrieť slzu. Ubisoft ale urobil krásne gesto a špeciálne pre staré konzoly vydal samostatný diel s názvom Assassin Creed: Rogue. Konečne sme sa dočkali aj PC verzie.

Od dielu, ktorý vychádza iba pre staré konzoly, sa toho veľa neočakávalo. Nemal tak veľkú mediálnu podporu ako Unity a ani nepriniesol do série nič moc nového. Avšak po svete získava rovnaké alebo lepšie hodnotenie, ako Unity. Čím to je? To sa dozvieme v tejto recenzii.

Black Flag 2?
Hneď na začiatku vás upozorníme, že ak sa vám Assassin Creed: Black Flag a jeho pirátske prostredie nepáčil, môžete túto recenziu s pokojom opustiť. Príbeh je zasadený do obdobia medzi tretím a štvrtým dielom. Hlavnou postavou je mladý asasín Shay Patric Cormac, ktorý sa niekoľko minút po štarte hry zmocní nepriateľskej lode a pomenuje ju Morrigan. Hra tak nejako počíta s tým, že ste hrali Black Flag, teda vám dáva prakticky okamžite do rúk loď a celé more k preskúmavaniu. Krátko po zachránení priateľskej lodi vás Animus vykopne a vy sa prebudíte v prítomnosti. V túto chvíľu začína tá najnudnejšia časť hry.

Klik pro zvětšení (Assassin's Creed: Rogue)

Ako bezmenný zamestnanec Absterga vstanete od stola s tabletom v ruke a dosť nesympatická šéfka bezpečnosti (alebo kto to je) na vás začne chrliť nejaké zlátaniny o tom, že sa do siete dostal vírus. Vy dôjdete k serveru cez kanceláriu známu z Black Flag a pomocou minipuzzle ho opravíte. Potom idete zase späť k počítaču a Animus vás vtiahne späť do simulácie za Shaye. Konečne! Tieto nudné a úplne zbytočné pasáže sú bohužiaľ u série Assassin Creed pravidlom a jediné, čo robia, je to, že vás odťahujú od príbehu.

Noví priatelia
Simulácia pokračuje a Shay je svojím mentorom poslaný do Lisabonu nájsť artefakt starej civilizácie. Potom, čo sa Shay dostane do starobylej svätyne, vezme do rúk artefakt, pre ktorý bol poslaný. Ten sa mu však rozpadne pred očami a Lisabon sa začne rúcať. Celé mesto sa premení behom pár sekúnd v trosky. Shayovi sa ale podarí uniknúť späť na svoju loď. Po návrate domov Shay obviní svojho mentora z vraždy tisícok nevinných ľudí a zničenie celého mesta. V tú chvíľu sa Shay rozhodne opustiť bratstvo, pričom sa onedlho pridá k templárom a začne bojovať proti asasínom. Dostanete tak možnosť pozrieť sa na svet z pohľadu templárov. Okrem severného Atlantiku návštevou aj New York, kde budete ničiť asasínské pevnosti a stretnete sa aj s charizmatickým Haythamem Kenwayem, ktorého môžete poznať z predošlých dielov. Teraz sú asasíni vaši nepriatelia a používajú tie isté taktiky, čo používa pre odstránenie svojich cieľov aj Shay. Vy si tak budete musieť dať pozor, aby na vás nejeden nevyskočil z kôpky sena alebo z vysokej trávy.

Nehrali sme to už?
Je síce pekné, že Rogue ponúka pár nových zbraní alebo vylepšení pre loď, ale zvyšok je ten istý Assassin Creed, ktorý sme hrali pred dvoma rokmi ak tomu s horšou grafikou a kratšiou hernou dobou. Hrateľnosť ostala úplne rovnaká a súbojový systém tiež. Úlohy sú tiež rovnaké. Odpočuj rozhovor, osloboď rukojemníkov alebo rovno niekoho zneškodní. Rogue je tak pre nás akurát veľký datadisk k Black Flag bez najmenších inovácií.

Ak sa teda rozhodnete hrať Rogue, tak sa musíte zmieriť s tým, že grafika je na dosť nízkej úrovni, pretože predsa len je to stále port zo starých konzol, z ktorých sa toho už moc vymáčknúť nedá. Zmena textúr v nastavení prakticky ničomu nepomôže. Rozdiel je totiž minimálny. V kancelárii Absterga sme sa dokonca stretli aj niekoľkými poklesmi FPS, čo je celkom zaujímavé pri tom, ako Rogue vyzerá.

Lepší krok stranou
Najväčším plusom teda pre nás zostáva to, že nám tento diel dáva možnosť hrať za templárov a zahrať si tak za zbabelca, proti ktorým celý čas bojujeme. Ďalšie pozitívum je skvelé spracovanie New Yorku a veľkosť mapy, čo je určite pre milovníkov zberateľských predmetov skvelá správa. Prvýkrát sa tiež pozrieme do severnej časti Atlantiku, kde je naozaj kosa.

Assassins Creed: Rogue je skôr také rozšírenie pre predchádzajúci diel. Má svoje muchy, ale ak vás pirátska tematika štvrtého dielu bavila, bude vás baviť aj Rogue. Ambiciózna Unity by bola skvelá hra, bohužiaľ bugy, zlá optimalizácia a rôzne nedorobky zrazili hru až na priemernosť, a to je ten dôvod, prečo je podľa nás Rogue lepší. Je to síce ako cez kopirák štvrtý diel, ale štvrtý diel bol výborný a všetko v ňom perfektne fungovalo. Niekedy sa viac oplatí urobiť krok stranou, než dopredu.

75 %

Jednoducho také Black Flag 2. Celkom vydarený mix tretieho a štvrtého dielu. Síce v horšom grafickom kabátiku, ale aspoň si Rogue zahrajú aj tí so slabším PC. Horšie ako Black Flag, lepšie ako Unity.