Assassin’s Creed: Rogue- preview

Ubisoft naozaj vie, ako svojho hráča naštvať. Po vydaní dvoch nie úplne úspešných dielov veľmi podarenej série o Assassin sme sa dostali do fázy, kde sa láme chleba a bolo potrebné niečo urobiť. Krok, ktorým sa ale zabijaci vydajú, potešil málokoho. Na konci roka totiž vyjdú dva rozdielne tituly. Parádne vyzerajúci a novinkami prekypujúci Unity vychádza 28. októbra, ale samozrejme len na počítače a konzoly novej generácie. Aby Ubisoft zavrel pusu majiteľom starej generácie konzol, ponúkne im 11. novembra akú takú rýchlokvasku pod názvom Rogue, ktorá slúži ako most medzi AC III a Black Flag.

Otázkou je, či spôsob „vlk sa nažerie, ale koza zostane celá“ zafunguje. Majitelia starých konzol budú stále nahnevaní, že sa s nimi zametá a next-gen hráči budú ochudobnení o záver Kenwayovské trilógie (hoci sú na tom stále veľmi dobre, pretože ako papier balí kameň, tak Unity strčí Rogue hravo do vrecka). Na tohtoročnom Gamescome sme ale mali tú česť zahrať si obe hry, a tak už máme jasno, čo všetko nás v najbližšej dobe vo svete Assassin čaká.

Aj keď sme sa na Rogue tešili oveľa menej, dostali sme na neho asi trikrát viac času, pretože sme za zatvorenými dverami strávili asi hodinu. Najskôr sme sa na svet pozerali cez rameno jedného z pánov z Ubisoftu, ktorý bývalého Assassina a terajšieho templára Shaye Cormaca ovládal ako prvý.

Klik pro zvětšení

V tej chvíli nastalo obrovské déjá vu. Keby mi nikto nepovedal, že pozerám na Rogue, myslel by som si, že som opäť na Gamescome 2013 a predo mnou beží Black Flag. Rovnaká grafika, rovnaké námorné bitky, rovnaký pocit márnosti. Sem tam je nejaká malá zmena v hrateľnosti, ako je naloďovanie nepriateľských vojakov na vašu loď alebo vylepšené malé dialo u vášho kormidla, ale inak je hra ako cez kopirák.

Jediné, čo pocit opakovaného hrania zachraňuje, je gameplayová časť, ktorá sa viaže na príbeh. Vzhľadom k tomu, že po prvýkrát v sérii hráme za templárov (epizódnu úlohu Haythama Kenwaye v AC III nepočítam), naskytá sa nám možnosť vidieť odveký konflikt znepriatelených frakcií z druhej strany. Vaším cieľom pri dobývaní pevností už nie sú vojenskí generáli, ale Assassini samotní. To, čo ste vy robili doteraz Templárom, v Rogue budete robiť assassínom. Iskrička nádeje na zaujímavú hru z pohaslého blikania prechádza v malý svit.

Veľmi zaujímavá príležitosť vidieť druhé ostrie pomyselnej čepele dáva sérii úplne nový rozmer. Aj keď si to málo hráčov uvedomuje, cieľ Assassin a templárov je rovnaký: svetový mier. V Rogue je ale jasne vidieť pravý dôvod ich konfliktu. Templári razia heslo „účel svätí prostriedky“, neboja sa ísť cez mŕtvoly nevinných a snažia sa mier dobyť hrubou silou a nie slobodnou vôľou, ako Assassin. Preto tiež v Rogue neklesá synchronizácia zakaždým, keď zabijete civilistu – to je totiž templársky spôsob.

Klik pro zvětšení

Keď je konečne pevnosť oslobodená od assassínskej nadvlády, demo končí a ja sa ujímam gamepadu, medzitým čo sa načítava druhá časť hrateľnej ukážky, ktorú si templári z Ubisoftu so sebou priviezli. Trochu ma sklamáva, koľko má druhé demo s tým prvým spoločné. Jediné, čo ukazuje nové, sú vedľajšie úlohy, a pri tých spomínaná iskrička nádeje prechádza v malý ohníček, ktorý má však k správnemu požiaru ešte ďaleko.

Mojou úlohou sa totiž stáva chytiť poštového holuba. Pamätáte? Takého toho holuba, ktorým si Assassini posielajú svoje kontrakty. Keď sa mi to konečne podarí a prečítam si, kto je ďalším cieľom znepriatelených zabijakov, snažím sa zneškodniť tých Assassinov, ku ktorým sa holub dostal. Bohužiaľ to nestíham v časovom limite, a tak musím nájsť cieľ nepriateľského útoku, aby som ho mohol ochrániť.

Ani to sa mi ale nedarí (zatratený gamepad!), A tak odchádzam z mestečka smerom na sever, kde svojou loďou s vylepšenou prednou časťou prerazím ľadovec, aby som sa dostal k vraku lode, ktorý je zamrznutý v ľade. V ňom mi robia spoločnosť nejakí zvláštni (a podľa pánov z Ubi i vyhynutí) tučniaci, ľadový medveď, ktorého musím šrapnelovým granátom (áno, čítate správne) a potom horiacou šípkou (áno, čítate správne) humánne zabiť, aby som sa dostal k ukrytému pokladu . Do toho polárna žiara nad hlavou a ja si hovorím, že sa na Rogue teším viac ako na Unity, pretože Unity je prakticky istota dobrej zábavy, ale Rogue má potenciál prekvapiť, a to je niekedy oveľa viac.

Klik pro zvětšení

Po skončení druhého dema sa ešte snažím dostať z tvorcov niekoľko ďalších informácií, a tak sa dozvedám, že hra bude mať cca 20 herných hodín a je veľká pravdepodobnosť, že časom vyjde aj na počítače. No ešte aby nie, veď urobiť Black Flag túto malú sestričku nemohlo stáť moc a portovanie bude stáť ešte menej. Tak snáď to chalani stihnú aspoň do Vianoc. Predsa nechcú, aby som si tú hru stiahol. Nie som predsa žiadny pirát.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár