Driver: San Francisco – preview

Kedysi dávno – ešte v čase, keď sa hrám nenadávalo za ich grafiku – sa na hernej scéne objavil titul s názvom tak jednoduchým, až to budilo úsmev. Driver. Vodič. A ďalej? Nič. Žiadna blockbusterová prezývka na zvýšenie predajnej krivky – proste len Driver. V roku 1999 by ste márne hľadali v štatistikách hru, po ktorej by sa v regáloch zľahla zem rýchlejšie. Automobilové naháňačky, neošúchaný nápad, na vtedajšiu dobu revolučný jazdný model a grafika. Táto hra dokázala poblázniť davy, to jej už nikto nevezme.

Tak ako je ale možné, že tá istá herná série, s tak slávnymi predkami, o dekádu neskôr sa pohybuje na hranici béčkových a céčkových titulov? Kam sa podel jej skorší lesk? Keby tvorcovia dokázali udržať latku nastavenú prvým, a možno aj druhým dielom,  určite by sa teraz ich značka vyhrievala na špici závodných hier a kto vie – napríklad by na jeseň súperila s Need for Speed ​​alebo inými velikánmi. Lenže tak to nie je. Ona sa namiesto toho potáca v ich tieni.

Vytrvalosť sa však Driveru nesmie uprieť. Keď v roku 2004 tvorcovia zodpovední za celú sériu, Reflections, skúsili vliať do svojho diela čerstvú krv. Napodobenina GTA zrovna nebolo to, po čom by herná obec dvakrát dychčala. Navyše to ani nebol ten Driver, aký by asi hráči chceli vidieť. Podrobiť sa verejnému lynčovaniu musel Driver aj o dva roky neskôr, kedy sa dielom Parallel Lines rozhodol druhýkrát vstúpiť do tej istej rieky. Známe porekadlo neobalamutíš, ani tentokrát to tvorcom nevyšlo.

A práve od tých čias sa v dielňach štúdia usilovne pracuje na ďalšom diele. Takom, aký by Driveru vrátil – keď už nie celú, tak aspoň čiastočnú – slávu rokov dávno minulých. Preto sa tvorcovia rozhodli upustiť od novôt – aj keď ako zistíte, tak pár si ich rovnako neodpustili – a ísť na to po vzore všetkých ostatných. Rozhodli sa skrátka pre reštart série, pre návrat ku koreňom, pre krok späť – hovorte si tomu, ako chcete. Faktom každopádne je, že ak to tvorcom nevyjde ani tretíkrát, ťažko im dá niekto ďalšiu šancu na reparát.

Keď reštart, tak pekne od podlahy a v príbehu. Opäť sa chopíme detektíva Johna Tannera a opäť v kulisách kopcovitého San Francisca – to už je koniec koncov zrejmé z názvu. A prvýkrát po rokoch nás hra nenechá voľne sa prechádzať po meste. „Zamerať sa hlavne na jazdný model, teda inými slovami to, čo nám pred rokmi išlo tak dobre, nám umožní predviesť hráčovi veľa zaujímavých vecí,“ láka na nového Driver Martin Edmondston, kreatívny riaditeľ štúdia Reflcetions.

Tanner márne naháňa svojho úhlavného soka – Chrisa Jericha a nedarí sa mu to ani teraz. Hra začína momentom, ktorý už vývojári predstavili v traileri. Zbesilá naháňačka hlavného záporáka s políciou na Golden Gate Bridge končí jedným zošrotovaným vozidlom polície za druhým, až sa na scéne objavuje Tanner a jeho žltý muscle. Obaja do seba čelne narazia a dodávka Jericha, Challenger a telo Tannera je, zdá sa, totálne zničené.

Hoci by hocikto práve tuto príbehovú líniu odťal, Reflections sa rozhodli pre presný opak. Tanner leží v bezvedomí a zdá sa mu sen. Sen s názvom Driver: San Francisco.

Či už to znie akokoľvek divne, je to tak. Celá hra sa bude odohrávať v Tannerovej mysli. A to ho priamo ospravedlňuje k využívaniu jednej zbesilej novinky. Tá si hovorí Shifting a oprávňuje hlavného hrdinu k preskakovanie z vozidla do vozidla. Nie však pekne oldskúl ako Bruce Willis – zrolovať okienko vlastné, vyšvihnúť sa von, rozbiť cudzie a naplachtiť sa netušiacemu do vozidla. Skrátka zacielite na auto v blízkosti a Tanner sa tam ako duch – veď je to tiež jeho sen – prevtelí.

Tento systém sa bude hodiť dosť často. Jednak ho doceníte vo chvíli, keď vám vo vlastnom aute potečie do topánok a iná situácia, ako ho rýchlo opustiť tesne pred kolíziou, sa v tú chvíľu nebude ponúkať, jednak aj v misiách priamo k tomu určených. Shiftováním sa okrem iného pôjde preniesť do akéhokoľvek vozidla vo Frisku.

Vodičom, ktorým sa zrazu zjavíte v aute, samozrejme neujde vaša prítomnosť a náležite ju okomentujú. „Pripravili sme stovky – zdôrazňujem stovky – možných rozhovorov,“ hovorí Edmondston. „Tých variácií je viac než v druhom Mass Effectu. Znie to možno trochu nabubrelo, ale čím dlhšie to hrám, tým viac zisťujem, koľko už som ich zabudol. Ubehlo veľa času od chvíle, keď sme pozvali všetkých americkou angličtinou hovoriacich hercov z Anglicka, aby hru nadabovali. “

Od NPC vodičov tak hráč môže dostať ponuku na nejakú vedľajšiu misiu či úlohu. A je len na ňom, či sa toho ujme alebo nie. Náplne jednotlivých misií sa totiž celkom rôznia. V úvodných pasážach vás hra nechá si nový systém ohmatať, a to napríklad v misii, kde sa prevtelíte do vodiča ambulancie, ktorá práve vezie Tannerovo telo do nemocnice. V ďalšej trebárs zasadnete zničoho nič za volant vedľa inštruktorky v autoškole. A budete jej musieť predviesť, ako vyzerá adrenalínová jazda. Inokedy zas svojho parťáka Tobiasa Jonesa presvedčiť, že naozaj máte túto zvláštnu schopnosť a niekoľkokrát za sebou ju použiť.

Za úspech vás hra odmení XP body. Tými potom vyplňujete stupnicu „vôle“. Keď dosiahnete určitého levelu, vyplynú pre vás mnohé výhody. Napríklad možnosť skupovať garáže rozosiate po meste a do nich potom ukladať nové autá. Alebo sa vám rozjasnia nové miesta na mape. Zrýchli to vašu prepravu pomocou teleportácie a v neposlednom rade tiež odomkne Tanner misie – tie, ktoré potrebujete dokončiť, aby ste rozplietoli záhadu okolo zloducha Jericha.

Do toho všetkého plánujú tvorcovia uspieť aj na online scéne. Multiplayer má ponúknuť niekoľko módov, najviac informácií ale presiaklo o jednom zvanom Trailblazer. Štyria hráči majú za úlohu dohoniť jedno auto riadené umelou inteligenciou. To ide po ceste, ktorá bliká na mapke. Akonáhle sa jednému z nich podarí ku stíhanému vozidlu priblížiť, pomocou Shiftu sa do neho prevtelí a jeho situácia sa mení. Musí ísť po vyznačenej ceste čo najdlhšie, aby vyhral.

Celé to znie celkom sľubne, ale ešte aby nie – Reflections musí vytasiť všetky tromfy, ktoré doteraz naivne schovávali v rukáve, či chcú uspieť. V testovaných verziách na E3 si veľa ľudí – nielen novinárov – sťažovali na grafiku. Uhasí Driver tlejúce plamienky negatívnych ohlasov? Prostriedky na to má. Teraz ešte nabrať potrebnú silu na poriadnu akceleráciu, tak ako predtým.

> Driver: San Francisco dorazí do Európy krátko po prázdninách, 2. septembra. O návrat medzi elitu sa pokúsi zabojovať na všetkých troch strategicky významných frontoch – počítačové, xboxové a PStrojkové.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár