Grow Home – recenzia

Ubisoft musí tento rok zabrať, to vie každý. Keď sa obzrieme cez rameno, uvidíme tam takých zpackaných vecí, medzi ktorými sa lepšie tituly hľadajú zložitejšie, než zvyčajne. Čo všetko sa musí napraviť? Asi všetko. Prístup k vývoju hier ako takému.

Avšak tento rok začal Ubisoft pomerne dobre. Nič samozrejme zakríknuť, ale keďže bol Assassins Creed: Rogue viacmenej úspešnejším titulom minulého roka zo zabehnutej série, tak jeho port, inak doslova vydupaného komunitou PC hráčov, je dobrým štartom do nového roka. Je to síce len port hry zo starej generácie konzol, avšak niekde sa začať musí.

A Ubisoft ešte pred vydaním AC: Rogue pre PC, ktorý bude len tak mimochodom 10. marca, prišiel s pekným prekvapením. Vyslal do sveta miniatúrny titul Grow Home, ktorý je skôr ďalšia demonštrácia krásnych možností UbiArt enginu. Po Child of Light, alebo Valiant Hearths: The Great War, tu tak máme ďalšiu hru, ktorá možno nedostane tak masívnu reklamu, ako dostáva už celkom pravidelne série Assassins Creed, ale rozhodne by ste si ju mali zahrať, pretože dokazuje to, že malé, jednoduché, nezávislé hry bývajú často tými peknými hviezdičkami na tej oblohe dobrých a zlých hier.

Klik pro zvětšení (Grow Home - recenze)

Od Grow Home naozaj nič nečakajte, to musím zdôrazniť hneď na začiatku. Jedná sa o tak malý titul, že by sa to dalo prirovnať k nejakej poličke v hračkárstve, kde sú vystavené naozaj veľké autá (Assassins Creed) a niekde medzi nimi sa až strácajú autíčka vreckovej veľkosti (Grow Home).

Podstata Grow Home je jasná. Ste robot BUD a musíte pomôcť jednej rastline na jednej planéte vyrásť do požadovanej výšky, aby ste z nej potom získali semienko a to doviezli na svoju rodnú planétu, ktorá potrebuje okysličiť. Tiež tú vidíte tú určitú podobnosť s animákom Wall-E? Malý robotík zachraňuje svet. Tú síce nenarazíte na vesmírnu loď, plnú tučných ľudí, ovládanú zdivočeným autopilotom. Namiesto toho tu na vás čakajú pekné zvieratká, ktoré sú starostlivo ukryté v najrôznejších jaskyniach a podobných veciach a za ich objavenie získavate achievementy, teda pre milovníkov kombinácie Nájdi & Získaj achievement je to to pravé orechové.

Ak sa rozhodnete pre čistý postup hrou a nejaké objavovanie zvierat alebo zbieranie kryštálov, hrou ako takou prejdete za jedno popoludnie. Grow Home nesmiete brať ako AAA ani béčkový titul. Grow Home je číra demonštrácia toho, že aj hra môže byť v podstate umelecké dielo a kde vám pre ukojenie stačí len to, že sa postavíte na nejaký list na rastline a len tak pozorujete tú krásu, ktorá vyšla z lona UbiArt enginu. Tu naozaj robíte len to, že výrastky z rastliny nasmerujete na vzdušné ostrovčeky, zapichnete ich do nich, rastlina vám povyrastie o 20 metrov a tu a tam vás pochváli tým, že ste dobrý a že vám to ide skvele.

Klik pro zvětšení (Grow Home - recenze)

Tým sa dostávam k obtiažnosti hry. Hru je lepšie hrať na gamepade, to vám ostatne oznámi sama hra už na začiatku, ale kto ho nemá, klávesnica je tiež znesiteľná. Ide tu o to, že budova ovládanie je toho rázu, že jeho ľavú pažu ovládate ľavým tlačidlom myši a pravú pažu pravým tlačidlom myši. Čo tým chcem povedať? Že vás docela naštve to, keď leziete za ďalším výrastkom rastliny, zle sa uchytíte a už padáte voľným pádom smerom dole. Hoci sa v hre nachádzajú teleporty, niekedy to skrátka nevyjde a vy strávite 10 minút len tým, že poleziete na to miesto, z ktorého ste spadli.

Čo ku Grow Home povedať nakoniec? Za 8 € na Steame dostanete krásny titul, ktorý toho ponúka naozaj veľa. Musíte samozrejme zbierať spomínané achievementy, lebo inak hrou prejdete naozaj za pár hodín. Ale Grow Home je tak nádherný, že aj vzdorovitý neachivementári podľahnú a začnú ich zbierať, pretože na tamtom ostrovčeku som ešte nebol a chodí tam niečo ako … ako zviera, ktoré som ešte neobjavil.

Recenzovaná verzia: PC

80%

Malé, jednoduché, krásné. To jest Grow Home.