Total War: Attila – preview

Ak si niektorí z vás matne spomínajú na dobu pred desiatimi rokmi, kedy vyšla stratégia Rome: Total War (ktorá ma mimochodom priviedla k celej sérii), určite si pamätajú aj na prvý z dvoch neskôr vydaných datadiskov – Rome: Total War: Barbarian Invasion. V ňom sme sa ocitli na sklonku Rímskej ríše, ktorá sa rozkladala pod náporom útočiacich barbarských národov.

Dnes, takmer presne o desať rokov neskôr, britskí Creative Assembly oznamujú ďalšiu hru zo série Total War, pomenovanú Total War: Attila. Ako už samotný názov napovedá, opäť sa pozrieme do piateho storočia nášho letopočtu, kedy už Rím nebol tak ohromujúci ako v časoch svojej najväčšej slávy. Tým pádom by sme mohli s pokojným svedomím tvrdiť, že ide vlastne o druhý diel Barbarian Invasion. Čo prinesie?

Bič Boží
Tak predovšetkým apokalypsu. Attila bol totiž vtedajším svetom vnímaný ako trest zoslaný samotným Bohom (odtiaľ aj prezývka „Bič Boží“) a keď k jeho vyčíňaniu pripočítame aj klimatické zmeny alebo najrôznejšie choroby, mohli sa vtedajší ľudia právom obávať, že nastáva koniec sveta. „Rome II bola veľkolepá oslava Ríma ako veľkolepej ríše a teraz máme úžasnú možnosť túto kapitolu spoločne s prichádzajúcou dobou temna uzavrieť,“ hovorí Pawel Wojs z Creative Assembly.

Total War: Attila nás vo svojej kampani zavedie do roku 395, kedy zomrel posledný rímsky cisár Theodosius. Ten rozdelil svoje impérium medzi dvoch svojich synov – Honorius (Západná časť) a Arcadius (Východná časť). Aj cez toto rozdelenie, ktoré sa nakoniec ukázalo byť definitívnym, žila myšlienka jednotnej ríše i naďalej – napríklad zákony vydané jedným cisárom boli väčšinou okamžite uznané aj druhým. V kampani však budú obe časti oddelené frakcie, pričom hranie práve za tú západnú má byť podľa slov autorov „výzva pre skutočných veteránov série Total War“.

Nebudú vás totiž sužovať iba nájazdy zmieňovaných barbarov, pred ktorými budete môcť novo tiež utiecť (čo je jedna z prezentovaných noviniek, kedy obyvatelia mesta poberú čo môžu a skrátka utečú), ale aj skôr spomínané najrôznejšie choroby a zmeny klímy. Prepuknutie choroby sa bude odvíjať od špinavosti konkrétneho mesta (špina je novo oddelená od verejného poriadku) a jej šírenie bude prebiehať presne ako v skutočnosti.

Obliehanie, priateľskej či nepriateľskej armády, ale dokonca aj obchod môže spôsobiť, že za chvíľu nebudú umierať ľudia iba v nákazou ochromenom meste, ale aj okolo neho. Ochorenie tiež bude mať špeciálny vplyv na armádu, kedy choré jednotky skrátka nebudú bojovať tak dobre ako tie zdravé.

Všade samý sneh …
A aby tých pohrôm nebolo náhodou málo, zmienime sa aj o zmenách klímy. Vtedajší svet totiž zrovna prechádzal výraznejším ochladením a tak zatiaľ čo na začiatku kampane bude všetko relatívne „normálne“, teda rovnaké ako v Rome II, postupom času bude snehová pokrývka putovať čím ďalej tým viac na juh. Zima potom bude v postihnutých oblastiach trvať dlhšie, čo bude mať vplyv na úrodu či ekonomiku.

Všetky tieto prvky majú byť graficky znázornené na mape kampane, ktorá sa novo potiahne až k Uralu. Na prvý pohľad teda uvidíte, ako sa tomuto regiónu darí a aké zastúpenie majú medzi ľudom najrôznejšie náboženstvá. Spoločne s Total War: Attila sa tiež vráti jeden prvok, ktorý v hre postrádala zrejme väčšina hráčov Total War: Rome II – rodokmeň vládnuceho rodu. Opäť sa tak môžete tešiť na uzatváranie sobášov, správu priateľov, zlepšovanie vzťahov a podobne. Súvisí s nimi aj vyhlasovanie výnosov nad celými oblasťami, čo budete môcť novo urobiť iba skrze pridruženého správcu.

Skáza z prvej ruky
O samotných bitkách toho zatiaľ príliš veľa nevieme, napriek tomu by sme aj tu našli niekoľko noviniek. Graficky zameraní hráči iste ocenia funkciu „dynamického ohňa“, čo vo svojej podstate znamená, že budovy, ktoré sa vtedy vo valnej väčšine stavali z dreva, budú horieť. A je jedno ako ich zapálite, či pomocou horiacich šípov, katapultov alebo nového typu „rabujúcich jednotiek“, skrátka začnú horieť a po určitej dobe ľahnú popolom. Či potom pôjde toto spálenisko využiť pre presun jednotiek zatiaľ nie je jasné, avšak oheň sa vraj dokáže rozšíriť, presne ako v skutočnosti.

Druhá novinka má taktiež súvislosť skôr s celkovým grafickým dojmom z bitky, lebo konečne, máme chuť napísať dokonca KONEČNE, budú na bojisku prítomní aj obyvatelia obliehaného / dobývaného mesta. Ich správanie si asi dokážete predstaviť sami.

Dátum vydania Total War: Attila zatiaľ oznámené nebolo, môžeme však špekulovať, že to bude niekedy počas budúceho roka, skôr v jeho druhej polovici. Platforma je potom dovolíme si tvrdiť viac menej jasná, teda počítač.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár