Na Kingdom Come: Deliverance sa teší veľa ľudí. Je to koniec koncov vidieť aj na Kickstarter kampani. Aby však bolo všetkým jasné čo vlastne za hru Dan Vávra (autor príbehu Mafie) tvorí a čím hra vôbec zaujme si rozoberieme v článku. Niektorí z vás sa pravdepodobne o titul prestanú aj zaujímať, nakoľko to FAKT nebude klon Skyrimu.
V súboji so súčastnými RPG
Chýbajú draci, chýbajú firebally, chýba mágia, pohľad na všednú realitu začne nudiť, no nie? Musí tam byť niečo nereálne, aspoň čosi. Automatické oživovanie? Ale kdeže. Tak aspoň niečo! Koniec koncov aj Call of Duty je v podstate realita, doplnená o faktor filmu! Vávra a jeho tím by vás vysmial. RPG od Warhorse bude reálna do takej miery, ako to len bude možné. Chcú sa pokúsiť nájsť hranicu, dokiaľ to bude ešte zábavné. Preto je do deju zapletený syn kováča a nie vznešený vládca. Dej sa bude snáď držať pri zemi. O ňom príliš veľa nevieme. Začínate začiatkom 15. storočia v Ratajích nad Sázavou. V meste ktoré obsahuje dva hrady. Už teraz vidíme ako sa horda občanov ČR a okolia zbehne práve do tej časti Čiech.
Detaily naše každodenné
Dokým je väčšina RPG dosť povrchná a skôr sa upína na príbeh, alebo jednoduché herné princípy, tak Deliverance bude úplný opak. V Skyrime si na oblečenie príliš nepotrpia. Stačí nahodiť brnenie a ste oblečený, alebo jednu vrstvu látkových handier. V ambicióznom realistickom RPG sa kladie dôraz na každú vrstvu oblečenia. Rôzne zabudnuté, alebo málo používané časti oblečenia sú dôkazom. Oblečenie ovplyvňuje aj jednanie ostatných NPC s vami. Ste syn kováča a máte oblečený príliš luxusný šat? Ajéjé! Ďalšou časťou je detail exteriéru a interiéru a to až taký prepracovaný, že si dávame otázku, či vôbec chodia aktuálni vývojári vôbec na WC. Ehm, tak nás napadá otázka, či bude aj v tomto ohľade hra reálna.
S oblečením vášho hrdinu súvisí aj následný súboj, ktorý sa pokúša o reálne pocity. Hráč musí poznať, že boj nebol vždy zábava! Skutočne. Súboj dvoch ťažkoodencov skôr skončí únavou než seknutím do krku. Takisto nebude chýbať možnosť vzdať sa. Bolo to v tej dobe celkom bežné. Uznali ste, že je súper lepší. Šermovanie bude zahŕňať vzhľadom na oblečenie aj zbroj nepriateľa. Ak teda nemáte prilbu…no dlho nevydržíte, avšak ak ju aj máte, tak prvý sek znamená, že vám bude hlava poriadne drnčať, druhý…no, ten môže znamenať aj skĺzavanie nepriateľovej čepele rovno po povrchu prilby priamo na váš menej chránený krk.
Trochu sa podobá na Morrowind
Aj Morrowind zo série The Elder Scrolls bol v mnohom detailnejší než jeho vnuk Skyrim. Podobne ako v Morrowinde, tak aj v Kingdom Come budete musieť trpieť časté opotrebovanie vašich zbraní. Tu však aj opotrebovanosť zbroje, vlastne všetkého. Ani to jablko čo budete mať pri sebe neostane nové ako hranolky z Mekáču.
Prvá epizóda titulu na ktorú sa zatiaľ autori odvážia bude trvať približne 30 hodín a bude obsahovať 10 km oblasť v ktorej sa budete musieť pohybovať. Vzhľadom na mieru detailov je to viac než dosť. Už len to, keď zabijete krčmára a dočasne bude krčma zavretá je krásne znamenie. Jednoducho sa nájde za neho časom náhrada. Veď treba ľud opiť aby bol spokojní.
Niekde podobnosť stúpa až príliš
Inventár, dialógy, cut-scény. To všetko bude titul samozrejme mať. Ak chce preraziť na západnom trhu musí obsahovať aj moderné prvky, čo aktuálne frčia. Takže v tomto ohľade je to hra a nie simulátor stredoveku. Avšak aj to sa snažia robiť s takmer až nemeckou precíznosťou a to sa to varí a pečie v Čechách. Každopádne to vyzerá viac než prívetivo a rysuje sa to ružovo. Už teraz však titul nie je pre väčšinu hráčov, dalo by sa povedať, že sa to pečie pre určité publikum. Titul bude pravdepodobne dosť náročný. Nebude to lážo-plážo RPG typu Skyrim, ktorý môžete prejsť aj so zatvorenými očami, samozrejme preháňam, ale je to historický opus, ktorý dá hráčom skutočne zabrať. My v redakcii dúfame, že sa bude jednať o hru, ktorá sa dostane do učebníc dejepisu.
zdroj:Czechgamer.com