The Last Guardian – preview

Aký správny konzolista, prípadne majiteľ konzoly PlayStation 2, by nepoznal ICO alebo Shadow of the Colossus. Tieto dva klenoty sa už od svojho vydania pýšili na výslnie medzi všetkými ostatnými titulmi, nielen na tejto konzole, ale vo svojej originalite a hrateľnosti boli u väčšiny hier ďaleko napred aj na ostatných platformách. Na E3 2009 bol oznámený tretí diel, opäť exkluzívne pre konzolu od Sony a opäť by sa malo jednať o majstrovské dielo. Na The Last Guardian totiž aj po tretí raz pracuje Fumito Ueda, hlavný mozog tímu The ICO štúdia, ktorý stojí za celou sériou.

The Last Guardian nie je a tiež asi nebude len nejaká ďalšia tuctovka bez nápadu s neustále ohranými klišé, ako je tomu dnes zvykom. To je všetkým jasné na míle ďaleko. Celá hra vlastne bude len o interakcii a vzájomnej prepojenosti medzi hlavnou postavou, zatiaľ nemenovaného chlapca, a trice, tvora zloženého z niekoľkých zvierat. Ako malý chlapec uväznený v zatiaľ neznámom svete v lokácii rozpadnutých hradieb ste teda maximálne zraniteľný a bez akýchkoľvek bojových schopností by ste v bojovom strete moc dlho neprežili. Aj napriek tomu, že vojaci a stráže sú zriadení iba z tieňa.

Ak vás teda nejaká stráž uvidí a následne chytí, svojou zručnosťou sa musí hráč dostať čo najrýchlejšie na slobodu, ak nie, umiera. Ako by mal tento systém fungovať sa zatiaľ ale popravde moc nevie. Čo však už bolo povedané, je to, že buď hráči využijú schovávanie a zakrádanie, alebo jednoduché pasce a útoky, napríklad v podobe hádzanie barelov alebo využitie svojho najbližšieho kamaráta stojaceho po vašom boku, trikoch.

Trice je aj napriek fantázií tvorcov stále zviera a s ním sa do hry dostáva aj jeho zvieracia inteligencia. Budete ho teda musieť napríklad kŕmiť a alebo navádzať práve jedlom v podobe určitých barelov. Trice navyše môžete ľahko privolať k bojom, stačí ak hodíte napríklad už spomínaný barel práve do okolia nepriateľa. Spoločné puzzle snáď ani nemusím spomínať. Zo začiatku hry navyše budú mať tieto dve hlavné postavy menší citový vzťah než na úplnom konci.

To sa hlavne bude odvíjať na poslušnosti trikoch. Je teda tiež možné, že zo začiatku si trice zrazu uprostred nejakej lokácie pohodlne ustelie na zemi a zaspí. Na vás je ho samozrejme vzbudiť, k tomu sa vám sprístupní niekoľko možností ako vyliezť mu na hlavu, zaťahaním ho za peria alebo sa pokúsiť ho normálne zavolať jeho menom. Postupom času bude jeho poslušnosť k vám rásť, rovnako ako citová väzba a vás bude čím ďalej tým viac počúvať. Ostatne, zámerom teda bolo vypestovanie hlbokého vzťahu medzi chlapcom a trikoch. Už podľa toho mála čo sme videli v trailery, sme pochopili, ako to Ueda naozaj myslia.

Trailer nielen že ukázal, ako by sa to všetko malo hrať, trailer tiež ukázal ako by to všetko malo vyzerať. The Last Guardian bude mať určite aj skvelú atmosféru a nielen to. Čo sa týka efektov, mali by byť na celkom vyššej úrovni. Uedo totiž od doby oznámenia prezradil o hre a jej vizuálnej podobe pár zaujímavých informácií a jednou z nich bola aj tá, že všetky perie Tricat bude nezávisle reagovať na vietor a na jeho pohyb. Naozaj sa to krásne počúva. Verte ale, že s Tricem nebudete absolvovať len puzzle a pár bojov. Nie je predsa nad to vyliezť mu na krk a preletieť sa sním.

Podľa Uedy sa má navyše The Last Guardian podobať hre ICO, zároveň by ale mala byť o niečo originálnejšia. Nevieme ako vy, ale my sa po tomto všetkom na hru tešíme a dúfame, že sa splnia špekulácie o blízkom spresnenií dátumu vydania v tomto roku. Hoci sa okolo titulu stále vznáša niekoľko otáznikov, napriek tomu veríme, že si The Last Guardian nájde svoje publikum, rovnako ako si našlo ICO a Shadow of The Colossus. Studio The ICO proste vie robiť hry.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár