Ratchet & Clank: Nexus – PS3 recenzia

Známe duo Ratchet a Clank je na konzolách od Sony už známa značka. Táto dvojica sa prvýkrát objavila už na Playstation 2, odkiaľ sa neskôr rozmohla aj na platformy ako PSP, PS3 a dokonca v neskorších rokoch aj na vreckové PS Vita. Bohužiaľ, popularita a hlavne kvalita išla u tejto série strmo dole kvôli odbočkám, ktoré si z pôvodnej trilógie príliš veľa nevzali.

Insomniac Games stojaci za celou touto značkou už ale pravdepodobne opúšťa toto nevydarené experimentálne obdobie a pre fanúšikov si nachystal menší predčasný darček k Vianociam. Ratchet and Clank: Nexus je totiž konečne hra, ktorá si po pár rokoch zaslúži niesť meno týchto dvoch hrdinov.

Ratchet and Clank: Nexus nadväzuje na úspešný diel Crack in Time, ktorý prvýkrát uzrel svetlo sveta v roku 2009. Ak si dobre pamätáte, Clank sa po nejakej dobe konečne vrátil späť k Ratchetovi, ktorého jednoducho nemohol opustiť ani cez vyššie dobro vesmíru, ktorého mal pôvodne ochraňovať. Duo hrdinov sa teda po rokoch opäť spojilo dohromady, a to v naozaj správnu chvíľu. Nejaký čas po návrate sa samotný vesmír dokáže dostať opäť do problému. Ako inak.

V hrubom náčrte sa dá príbeh v Nexusu prezentovať, ako klasický plošinovkoví akčňák. Nechýba tu ani prehnití zloduchovia, v tomto prípade súrodenci Vendre a Neftin Progovi, a ani neustále zbesilé súboje medzi dobrom a zlom. Ratchet s Clankom jednoducho opäť hádžu osud budúcnosti vesmíru na svoje plecia, pretože naši milí zloduchovia Vendre s Neftinem sa rozhodli nadviazať spojenie s temnou dimenziou a tým zničiť všetok život.

Áno, uznávame, príbehová linka sa nedá radiť medzi najgeniálnejšie, ale keďže priemerná herná doba sa pohybuje medzi „hra sa dá dohrať za jedno popoludnie“ a „hra sa dá dohrať za jedno popoludnie a kúsok večera“, nevidel by som v tom nejaký väčší problém . Príbeh sa pohybuje aspoň na takej úrovni, aby vás hnal neustále ku predu. A to spĺňa, viac menej. Našťastie aj tých pár dialógov môže skvele pobaviť zábavnými hláškami a humorom všeobecne.

Hlavným ťahákom tejto značky vždy bola, je a dúfam, že tomu tak bude aj v budúcnosti, hrateľnosť. Ak ste preskočili posledné dva diely, rovnako ako ja, nevadí. Nemusíte sa o nič strachovať, ovládanie zostalo až na pár drobných úprav úplne totožné s minulými regulárnymi dielmi. Hra sa stále úplne skvele hrá, a to je hlavné. Mimo to si tentokrát tiež užijete plno hrátok s gravitáciou, snáď najväčšou novinkou v tomto diele. Ratchet v spojitosti s týmto novým prvkom vyfasoval tiež Grave-Tether, zbraň generujúca gravitačný prúd pri streľbe na vopred určené terče.

Novou Ratchetovou pomôckou sa stal prvýkrát v sérii i jetpack. Jemu určené lokácie sú poväčšinou nasaté rozľahlosťou a voľnosťou na lietanie, takže o nejakom nevyužití tohto prvku sa baviť rozhodne nemôžeme. Jetpack je samozrejme vždy obmedzený na určitý počet paliva, ktoré sa musí dopĺňať na takých menších staniciach rozsiatych po celej mape.

Nebol by to Insomniac, aby do svojej hry nevytvoril tie najšialenejšie zbrane, aké kedy táto galaxia videla. Nexus síce postráda veľkoleposť svojich predchodcov, ale v oblasti zbraňového arzenálu sa na ňom našťastie nešetrilo. Zbraní je tu podstatne menej, to áno, avšak úrovne ich upraviteľnosti sú o to väčšie. Systém úprav funguje na princípe zbierania raritária, špeciálneho kryštálu rozhádzaného po všetkých možných aj nemožných zákutiach galaxie. Potom si už len navoliť, čo presne chcete vylepšiť a voila, v ruke držíte urobenú zbraň hromadného ničenia. Ešte je dobré spomenúť, že si zbraň sama zvýši úroveň jej používaním. Každou novou úrovňou sa potom odomknú ony možnosti vylepšenia. ‚Nuff Said.

Keď už sme pri tých možných aj nemožných zákutia galaxie, je potrebné povedať, že Nexus je vykoridorovaný titul až na pôdu. Keďže sa už od začiatku počítalo s týmto dielom ako takým menším datadiskom k zakončeniu Future ságy, Insomniac vyškrtol aj také cestovanie vesmírom, menšie planétky na preskúmanie atp. Celkovo sa môžeme pozrieť na nejakých päť planét vrátane jednej, kde sa konajú už pre fanúšikov série známe arénové zápasy, ktoré sa objavovali v každom väčšom diele. V tomto gladiátorskom ringu si budete môcť zahrať o bronzový, strieborný, zlatý a pre challenge mód exkluzívne platinový pohár. Cesta k týmto oceneniam je vždy výzvou vašich schopností, aj keď prvé tri poháre sú čo do obtiažnosti vcelku nenáročné, ten platinový v challenge režime už dá zabrať a nejaké vrásky vás to stáť bude.

A aby náš robotický priateľ Clank tiež len nevisel na chrbte, vývojári pre neho vytvorili špeciálne hrátky prezentované ako 2D plošinovky, v ktorých má hlavnú úlohu len a len on. Takto za Clanka vycestujete síce len párkrát, v challenge režime sa už však objaví špeciálna planétka ponúkajúca o pár jeho levelov viac, a to aj so zakompovanými výzvami na čas.

Bohužiaľ, Future sága série Ratchet and Clank končí a s ním aj táto recenzia. A aké bude finálne hodnotenie? Nexus sa podaril! Konečne po rokoch sa vývojári opäť vrátili k starému a dobrému formátu série a urobili dobre. Pre raz sme si zase mohli zahrať zábavnú plošinovku so skvelou a pre túto sériu charakteristickou hrateľnosťou. Príbehová linka je síce o niečo horšia a podstatne kratšia ako v minulosti, ale s tým sa už tak nejako u tohto dielu počítalo od začiatku (viď cena). Pre fanúšikov série a žánru zaručene povinnosť.

Ratchet and Clank: Into the Nexus

Výrobca: Insomniac Games
Distribútor: Sony Computer Entertainment
Minimum: Playstation 3
Optimum:
Web: http://www.insomniacgames.com/games/ratchet-clank-series/ratchet-clank-into-the-nexus/
Žáner: Plošinovka
Klasická Ratchetovská hrateľnosť, jetpack, hrátky s gravitáciou, zbrane
Krátky a slabý príbeh, obmedzenosť lokácií, málo miest na preskúmanie
Verdikt: Po rokoch sa konečne opäť vracia klasický Ratchet and Clank, ktorý úspešne končí ságu Future vytvorenú dielom Tools of Destruction z roku 2007. Všimnite si slová úspešne, Nexus sa jednoducho vydaril.
Hodnotenie:

80%

 

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár