Crysis 3 – X360 recenzia

Okolo série Crysis sa v čase vydania prvého dielu zdvihla skoro nadpozemská aura nedotknuteľnosti. A tak to pokračovalo aj spoločne s druhým dielom. Ak sa EA môže na niečo spoľahnúť, tak je to práve táto graficky vycibrená záležitosť z prostredia džungle. Či už betónovej, alebo zelenej. Nadpozemská technológia a ľúbivý Nanosuit jednoducho znejú a vyzerajú sexy, čo sa potvrdilo aj v hodnotení oboch doteraz vyšlých dielov. Trojka má teda za úlohu sériu dôstojne uzavrieť a definitívne vyzliecť mimozemský oblek aj z toho posledného, ​​ktorý si kvôli hybernacii neuvedomil, že už dávno vyšiel z módy. Outfity sa však často vracajú a sú znovu in – a nieje inak na tom aj Prorokov nanooblek.

Žiadne veľké zmeny nás v trojke nečakajú. Kto náhodou neprešiel druhým dielom, môže sa pozrieť na niekoľkominútové intro, ktoré všetko podstatné z celej série zhŕňa do niekoľkých výstižných viet. Objavujú sa tu aj dve hlavné postavy z predchádzajúcich počinov: Psycho a Prorok. Ten prvý už na sebe čarovný oblek z mimozemskej tkaniny nemá, a pretože Prorok sa stále viac a viac stáva monštrom a nie človekom, je potrebné ho zlanáriť na poslednú akciu. Vymaniť ho z pazúrov šialeného CELLu a poslať ho proti bývalému chlebodarcovi, ktorý si nebezpečne pohráva s mimozemskou technológiou.

Crysis 3

„Vitaj v New Yorku 2.0.,“ Hlási Psycho Prorokovi potom, čo ho oslobodí z pazúrov Cellu. Vraciame sa teda opäť do džungle. Začiatok však viac než čokoľvek iné pripomína moderné FPS v štýle Call of Duty. Než sa v koridore zorientujete, prebehnete sa spoločne s Psychom niekoľkými málo prístavnými lokáciami, kde na vás nabiehajú naskriptované vlny nepriateľov. Na ich obranu treba podotknúť, že veľmi dobre organizované, AI si vedie slušne aj v treťom diele Crysis.

Súboje opäť zostávajú čiastočne vo vašej réžii. Poteší, že veľakrát nie je nutné vybiť mapu do posledného nepriateľa, ale stačí sa nejako preplaziť za pomoci všetkých vymožeností nanoobleku na miesto, odkiaľ pokračujete ďalej. Občas sa vás tvorcovia pokúsia zdržať minihrou, ktorá nie je na rozdiel od minihier inde otravná, takže pomerne dobre pasuje do celého počinu. Dobre si tretie Crysis vedie aj čo sa týka atmosféry. Tá stavia hlavne na voľnosti, ktorú v hre pri plnení misií máte. Využívajte nanooblek, ako najviac to len pôjde, pretože vám dáva nad nepriateľmi neuveriteľnú výhodu. Zavčas si ich môžete označiť a od tej chvíle viete o ich pohybe.

Crysis 3

Čo znamená, že ich môžete pomerne ľahko a hlavne neviditeľne zniesť zo sveta. Do hry totiž pribudla nová zbraň – luk – a jeho najväčšia výhoda tkvie v tom, že sa s ním ľahko zbavíte nepriateľov úplne nepozorovane. Presne tak, luk vám neuberá nič z energie obleku. A preto sa z neho stáva absolútne výborná zbraň a doplnok. Ku všetkému ešte, pretože šípov je málo, môžete zbierať späť už použité. Preto kedykoľvek sa rozhodnete pre nikým nerušený postup mapou, rozhodne majte luk pripravený. Bude sa hodiť, keď jedného strážneho odpravíte a druhý k nemu pribehne skontrolovať situáciu.

Grafika samozrejme opäť hrá hlavnú rolu. Aj tentoraz mimoriadne čnie nad všetkými inými aspektmi singleplayerovej hry. Príbeh sa totiž, podobne ako v dvojke, topí v klišovitosti a hlavne v krátkom hracom čase. Ešte že už dlho dopredu tvorcovia avizovali, ako veľmi sa sústredia na multiplayerovú zložku hry. Na druhú stranu to dosť zaváňa alibistickým „Call of Duty“ vyhlásením, kedy sa tvorcovia snažia si päťhodinovým príbehom odbiť tú nutnú sólo kampaň a všetku svoju silu potom naprieť k online hraniu, z ktorého totiž pozerá ďaleko väčší peňažný potenciál. Crysis 3 k niečomu takému skĺzava „našťastie“ až so svojím tretím dielom. Séria sa tak nezdá nijako pošpinená tým, že by snáď autori niečo odbili alebo nedajbože nedotiahli k úplnej dokonalosti.

Ale ono sa nie je čomu diviť. Multiplayer naozaj nie je zlý. Najviac propagovaný bol mód Hunter, kde sa vojaci CELLu snažia prežiť proti neviditeľným lovcom, ktorí však majú k dispozícii len luk. Asi to chce veľké umenie a veľa odriekania, ale verím, že časom sa v tomto móde stane šampiónom každý. Ďaleko väčšiu porciu srandy si odnesiete z iných, a tvorcovia si ich pripravili skutočne širokú plejádu. Je tu možnosť vylepšovania a hráčov sa na serveri tiež zíde väčšinou celkom slušné množstvo. Asi najlepší mi ale zo všetkých ponúkaných módov vychádza tímový deathmatch. Nečakáte prakticky vôbec na ďalší respawn a hneď idete do akcie. Čo na tom, že vás väčšinou len čo sa obnažíte spoza rohu, znovu zastrelia. Má to spád. A veľký. A to je dôležité.

Hoci mohol byť tretí Crysis rozhodne rozľahlejšou hrou, stále je o čo stáť. Nie nadarmo patrí hra medzi špičku žánru a nové pokračovanie len potvrdzuje, že ju minimálne po grafickej stránke len tak niekto dlho nezosadí. Medzi fanúšikmi bude žiť dlho hlavne vďaka multiplayeru, ktorý jednoducho nemá chybu. Ťažko sa tu niečo kritizuje. Je to jednoducho opäť parádna hra. Škoda snáď len toho kratučkého príbehu. Inak ale všetky palce hore. Pri nohách zvlášť!

Grafika, atmosféra, multiplayer

stereotypný príbeh

Verdikt: Prorok je späť a nemusíte byť žiadny osobitný prorok, aby ste tomuto dielu prorokovali čokoľvek iné, než veľký úspech.

Hodnotenie: 

88%

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Jedna reakcia na “Crysis 3 – X360 recenzia”

  1. lolo píše:

    ako si nadstavim ovladac , ked pravu packu dam hore pohlad ide smerom dole a naopak ..
    v options sa to neda prehodit . diky

Pridať komentár