Gears of War: Judgement – preview

Xbox 360 si udržuje stabilné predaje okrem iného tiež kvôli tomu, ako dokáže pracovať s exkluzívnymi titulmi. PlayStation 3 ich síce ponúka taktiež veľa, z nejakého dôvodu ich ale v ušiach hráčov rezonuje len niekoľko – za všetky potom menujme sériu Uncharted. Gears of War síce nebudí v porovnaní s touto obdobou archeologičky Lary taký ohlas, to ale vôbec neznamená, že by išlo o zlú hru. Naopak, Gears of War patrí k skvostom a Microsoft sa ju nebojí z celej rady dôvodov označiť ako kľúčovu.

Preto keď došlo k oznámeniu Judgement, mnohí sa čudovali, že miesto plnohodnotného dielu novej trilógie tvorcovia chystajú len ďalší prírastok do starej. Ku všetkému ešte ani táto definícia na nové GoW príliš nepasuje, pretože Judgement mapuje udalosti pred celou vydanou trilógiou. Prečo? Napadá nás jediné vysvetlenie: úplne sa rozlúčiť Microsoft so sériou nechce, každopádne si myslí, že nový plnohodnotný diel so všetkým by sa mal objaviť až na ďalšej generácii konzol. Usudzujeme teda, že Judgement je len akési premostenie medzi existujúcimi a chystanými hernými krabicami. V prequeli nás nečaká veľa noviniek. Skôr nám tvorcovia pripomínajú, čím všetkým si v minulosti séria zaslúžila našu pozornosť.

Dejová línia nás posunie o mnoho bližšie k tzv. Emergence Day. To je deň, kedy Locusti prvýkrát napadli ľudskú rasu. Zrejme to celé bude rozprávané retrospektívne, pretože jednotka Kilo sa namočila do nejakého poriadneho pruseru … a členovia sa tak budú vracať v rámci svojich alebo cudzích rozprávaní až do tridsiateho dňa od útoku nepriateľských monštier. Zabudnite ale na Marcusa a takmer na celú jeho partiu. Zo starých známych sa objavia len dvaja – Augustus Cole a Damon Baird. K nim sa pripoja ešte dvaja nováčikovia, Sofia Hendrik a Garrone Paduk. Okrem toho sa tiež do hry opäť primieša vývojárske štúdio People Can Fly, ktoré do série zasiahlo len ako pobočník Epic pri tvorbe PC verzie prvého dielu. Uvidíme teda, ako si povedú s novo nadobudnutými právomocami.

Početnú fanúšikovskú základňu si však logicky príliš rozhádat nechcú. Plánujú skôr len kozmetické inovácie. Hra pobeží na rovnakom engine ako trojka, teda na upravenom Unrealu 3.5. Ponúkne ale akýsi Smart Spawn Systém, ktorý by mal strážiť, ako hráte a pripraviť vám tým pádom tie najlepšie podmienky. „Podstatou veci je zabezpečiť, aby hráč vždy cítil výzvu,“ povedal na adresu tohoto nového systému Adrian Chimielarz z People Can Fly. Znamená to zrejme, že vymizne akákoľvek voľba obtiažnosti, ale namiesto toho hra bude zaznamenávať, ako ste presní, ako často umierate, a podľa toho vám bude stavať do cesty rôzny druh nepriateľov. Ak na jedno jediné monštrum spotrebujete všetkých tristo nábojov a na ostatných nabehnete päsťami, je jasné, že vám nabudúce hra postaví do cesty o niekoľko Locustov menej.

Pomerne zaujímavo sa na adresu tejto novinky vyjadril hlavný šéfdizajnér celého univerza Cliff Berszinski: „Až príliš často hrám hru, dostanem sa do príšernej šou, začína to byť dobré, lenže v tom bum, a cutscéna. Hovorím si: Choďte do prde … ja chcem späť do hry! V Judgement sme to teda vychytali tak, že budete šťastní, keď sa po nejakej bitke ku cutscéne vôbec prestrieľate. „Že to teda bude výzva, je jasné. Olej do ohňa primieša aj nový motivačný systém vo forme hviezd.

Maximum sú tri hviezdy. Hra vás nimi odmení a vyhodnotí po každom úspešnom kole, keď sa ním teda prestrieľate s gráciou Duke Nukema a brutálnosťou Chucka Norrisa. Akýkoľvek iný scenár už vám zrejme najlepšie možné hodnotenie neprisúdi. Aj pomocou týchto prostriedkov sa People Can Fly snažia docieliť lepšej motivácie hráčov. Vyzerá to skôr ale, ako keby vo chvíľach voľna až príliš často hrali Angry Birds.

Čakajú nás aj nové zbrane. Hlavní hrdinovia odteraz unesú len dve, to aby vás ešte viac mrzelo, že si všetky nové hračky nemôžete vziať so sebou. Na druhej strane by však ich striedanie malo prebiehať oveľa plynulejšie ako minule. Jedna z noviniek sa volá The Markza, je to akási polo-ostreľovacia puška s dvojitým zameriavaním. Obdoba Locusta má meno The Breechshot. Tešte sa aj na nový granátomet, ktorého strelivo vybuchne až potom, čo sa raz odrazí od zeme. Ďalej na vás čaká tiež špeciálne modifikácie tejto zbrane, ktorá uľahčí liečenie vašich spolubojovníkov. Nebudete už k nimi teda tým pádom môcť pribehnúť a nechať sa zabiť vo chvíli, keď im pomáhate na nohy. Objaví sa tu aj nová rasa Locust – Rager. Akonáhle ho dostatočne rozstrieľate, ešte sa proti vám v poslednom razení rozbehne. Nepríjemná potvora.

Keď tieto sľubné, no nenápadné novinky spojíme s multiplayerom, od ktorého sa opäť očakáva len to najlepšie, vyjde nám poctivo odmakaná záležitosť bez cieľa dosiahnuť nejakých nablýskaných cien. Judgement pôsobí trochu ako Crysis Warhead, hoci v tomto prípade rozhodne o nejakom standalone počine hovoriť nemožno. Čaká nás jednoducho len ďalší Gears of War. Proste len ďalšie porcie surového locusťáckého mäsa na striebornom podnose. A kto by, prosím vás, chcel viac?

> Gears of War: Judgement vychádza za morom 19. marca. Netreba ani spomínať, že to bude len na konzolu Xbox 360.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár